Gå til innhold

Kvalm bare 5 uker på vei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi, da var jeg gravid igjen :-) Gøy og være tilbake her! Har to barn fra før...

Super glad for og blitt gravid, men er allerede skikkelig kvalm. Noen som har noen gode tips? Hva hjelper for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også kvalm i uke 5. Det har holdt seg på samme kvalmhetsnivået frem til nå, uke 8.

Jeg tror det er litt individuelt hva som hjelper mot kvalmen.

For meg kan appelsin dempe det litt, nok til at jeg gjerne kan få i meg mat.

Farris demper det også godt har eg funnet ut.

Ikke gå for lenge uten å spise, spis veldig lite om gangen, ikke for fet eller for søt mat.

Ellers så viser det seg jo at ingefær har gitt effekt mot kvalmefor mange gravide. Det er bla prøvd ved en del sykehus til kvinner som er innlagt for hyperemesis, med god effekt.

DU må nesten søke opp dette, for jeg vet ikke helt hvor mye og i hvilken form det er best å inta det.

Tror det finnes kapsler, og mener du kan lage avkok av fersk ingefær også :)

Skrevet

Jeg tar B6 vitamin. 40mg om kvelden og 40mg om morgenen. Vet ikke om det er det som hjelper da, men jeg er myyyyyye bedre dette sv skapet enn i forrige, og har hørt mange anbefaler det. Inkludert leger.. I tillegg bruker jeg seaband fra apoteket.

Spiser noen få ritz kjeks hver morgen, saaaakte. Drikker litt litago sjokomelk til. Tar bare små slurker. I tillegg føler jeg klementiner hjelper litt.

Jeg er 8+5 uker og har vært kvalm siden uke 6.

Skrevet

Takk, for gode råd! Er bare å prøve da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...