Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er på besøk fra 2. trimester å tenkte å spørre dere da jeg fikk lite respons på spørsmålet mitt der. Er det noen her som har opplevd premature rier? Jeg fikk i forrige uke, var da i uke 25. Det stoppet heldigvis på sykehuset, men da hadde jeg allerede hatt rier i over 3 døgn som hadde modnet meg dn god del. Etter tre dager med sengeleie på sykehuset hadde utviklingen begynt å reversere seg og jeg har nå fått komme hjem igjen med streng beskjed om å ligge mest mulig og å ta det med ro framover. Først i ettertid har jeg sett alvoret i det som nesten skjedde, og jeg er veldig engstelig for at det skal skje igjen og at de kanskje ikke klarer å stoppe fødselen neste gang. Jeg vil gjerne høre andres historier, hvis dere har noen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde premature rier i forrige uke (var da i uke 33) og var innlagt 2 døgn før riene roet seg. Nå er jeg 100 % sykemeldt og fått beskjed om å ta det med ro. Jeg har hørt at det ikke er uvanlig med premature rier, og så lenge det ikke blir økende åpning, er ikke riene effektive sånnn sett.

Personalet på sykehuset var veldig klar på at de ikke var redd for at jeg skulle føde og at de ikke stopper fødsler som er igang etter uke 30. Jeg synes likevel at det var litt tidlig.

Jeg har en venninne som har vært innlagt flere ganger pga premature rier, første gang da hun var 20 uker på vei. Hun endte å føde i uke 35, og alt gikk helt fint.

Så det er viktig å lytte til kroppens signaler og ta det med ro når en kjenner en er sliten. For min del er det iallefall viktig å være sykemeldt etter dette.

Doodlita, håper h*n holder seg inne noen måneder til. Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg gikk med kynnere som ble sterkere etterhvert utover i svangerskapet (De begynt vel ca i uke 16).Jeg tok dette opp med jordmor og lege, som sier at dette er helt normalt, så jeg tok ikke hensyn til dette i fht jobb/aktivitet. Jeg kunne våkne av dette på natten. En kveld i uke 26 ble kynnerne sterkere og regelmessige, og jeg begynte å blø kraftig. Jeg ringte da føden, og de rekvirerte umiddelbart ambulanse. Jeg ble innlagt de klarte å stoppe riene (prematurrier) og fikk beskjed om å ta det med ro. Siden har jeg vært sykmeldt. Tar nå hensyn, kynnerne gir liksom beskjed om at "nå må du ta det med ro".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...