Gå til innhold

Stokke, City cross... trenger tips :)

Anbefalte innlegg

Vi er på leting etter barnevogn.

Vi bor i Bergen, med alt det innebærer av vær og brostein :)

Vi liker veldig godt Stokke vognen. Mye fordi den er lett og tar liten plass i bil. Ikke minst kommer barnet høyt opp.

Vi ser for oss vi kanskje heller bør ha, eller i tillegg, en litt mer robust vogn. Vi har da sett for oss Emmaljunga city cross.

Har noen av dere kommenarer til dette eller tips til andre vogner?

Er det vanlig å ha to typer vogner?

Veldig takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143725780-stokke-city-cross-trenger-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har valgt å gå for Stokke Xplory. Har termin i månedskiftet april/mai så kan bruke vognen helt til vinteren kommer. Da skal jeg ha en ordentlig sportsvogn!

Vet at mange ler av Xplory vognen, men for meg er det helt ypperlig. Kommer til å fly mye mellom Ålesund og Oslo, trenger derfor en lett vogn. Den har adapter slik at jeg kan bruke Maxi Cosi bilsete. Babyen kommer høyt opp, den er lett og enkel å legge sammen... nok av positive egenskaper. Men for all del, vil ikke anbefale den som eneste vogn!

da du skrev mye brostein tenkte jeg umiddelbart; ikke stokke da nei.. så ei her i byen som hadde den vogna, på tur i byen på nettopp brosteinsgater, og det rista verre, kan umulig ha vært behagelig for barnet eller mora. hun og mannen endte faktisk med å bære hele vogna (!!!) opp gata de gikk i. praktisk eller?? :/ som senter-vogn eller på reise er den sikkert bra (men etter min mening altfor dyr som vogn nr 2) i min verden må jeg si at function beats fashion, det finner man fort ut ved bruk i hverdagen, og personlig synes jeg hele stokke vogna virker mye upraktisk. stellebagen foran og nederst?? åssen funker det i regn og snø-slaps da? vel, smaken er klart forskjellig, men selv holder jeg meg til Emmaljunga, der jeg synes det meste er funksjonelt OG vognene fine å se på:-) noe store mtp reising osv da, men er mest hjemme vi, og velger en enkel reisetrille etterhvert til feriebruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...