Sandy84 Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Hei! Prinsen min er nå 20 mnd.. Han begynte å barnehage i August og alt går bra. Søvn periodene har vært opp og ned.. noen ganger sover han hele natta og andre perioder som han lite, helt vanlig tror nå jeg. Saken er at jeg ser han ikke har så mye behov å sove på dagen lenger.. MEN i barnehagen er det mye som skjer og han kunne kanskje hatt godt av en liten dupp på 1 times tid (max).. når han sover godt gjennom hele natta og våkner 7 trenger han ikke dette, men har han urolig natt kunne han trengt en dupp.. blir så mye å sove om hveandre, syns liksom at enten sover man eller sover man ikke.. Prøver de med 30 min bare blir han grinete resten av dagen! Tenkte at nå i helga prøver jeg å droppe sovingen .. hvertfall om han sover godt hele natta.. sover han dårlig må han vel ha en dupp.. Greia er at han vill jo ikke legge seg om kvelden, og hvertfall ikke sove!! Idag så han godt hele natta, våknet 7, sov en time i barnehagen.. og sovna ikke før halv kvart på 9!! Lå våken i senga halvannen time... Noen forslag til hva man kan gjøre... føler vi er i en mellomfase her som ikke er så lett... Ble litt innviklet , jaja,
FanteGuri Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 når sover han på dagtid da? Storesøster her hadde også en slik fase da hun var ca 2 år. Vi fant ut at hun måtte sove før 13:30 og ikke mer enn 45 min, da gikk det bra å få henne til å sove på kvelden. I helgene ble det ofte til at vi kuttet ut dagsoving, siden det er roligere tempo i helgene.
Sandy84 Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2011 i barnehagen blir han lagt rundt halv tolv-tolv tiden.. sover til senest halv 2, men de siste dagene har vi sagt senest halv 1! ingen bedring.. idag sov han bare 30 min , men ble til han var suttrete og grinete her hjemme og nå har han liggi i senga si i ca 50 min å holdt det gående! Blir helt utslitt når det holder på slik og ingen ende tar! Gruer meg skikkelig til kvelden!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå