abella Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Hvordan gjør dere det som har to tette? Legger begge seg samtidig? Tar dere en hver? Eller legges de til ulike tidspunkt? Vil gjerne høre hvordan dere gjøre det! :-)
Bad habits har tre små Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Selv om vi ikke har så "tette" barn, så legger de seg nogenlunde likt alle tre. Vi er helt avhengig av å være to voksne. Minste og mellomste legger seg samtidig kl 19 (vi tar èn hver). Eldstemann blir lagt av den av oss som er ferdig først (som regel rundt 19.30). Er jeg alene, legger jeg mellomste først (leser og synger), og forhåpentligvis klarer minstemann å knipe igjen munnen så leggestunden blir hyggelig;-) Eldstemann sitter som regel og surfer/ser tv mens jeg legger. Det er jo en skikkelig kabal, men det går veldig greit når man har kommet litt inn i det - og har en fast rutine.
jaaada Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 vi har 18 mnd mellom våre og heldigvis så er begge glade i å legge seg:D minsten på 5mnd legge vi 1845-1900 tiden og broren på snart 2mnd legger vi 10-15 min senere. begge sovner av seg selv og innen fem minutter. de sover også på samme rom (har gjort det i to uker) og ser ikke ut til å bli forstyrret av hverandre/ våkne ved gråt og mating. hurra!
jaaada Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 glemte å si men vi tar en hver. Jeg tar minsta pga amminga men tenker vi bytter litt på det når jeg slutter amme.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Har lest om ei her inne som hadde Minstejenta i bæresjal mens hun la den største, da minste var veldig avhengig av nærhet. Og dette gikk veldig fint <3 Om babyen er litt mer selvstendig/tålmodig men gråter i enerom, så kan kanskje babyen sitte i vippestol på samme rom mens storesøsken får leggekos med bok osv
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Når jeg er hjemme alene med dem lar jeg storesøster sitte i stua og se på barnetv og spise brødskive eller en frukt, mens jeg steller lillebror, eventuelt så bader de sammen også tørker jeg lillebror og kler på han pysj mens hun fortsatt sitter i badekaret. Deretter setter jeg han på gulvet, (tidligere i vippestol) mens jeg tørker henne og kler på henne bleie og pysj. Så får hun vente i stua hvis hun vil eller hun får en bok å underholde seg med på soverommet sitt. Noen ganger blir hun med og legger lillebroren sin, men det kan bli litt bal for hun forstår ikke alltid å være stille. Når han har sovnet tar jeg med henne på rommet og vi synger fra sangboka også legger hun seg i senga. Jeg setter på en lydbok eller en cd med barnesanger. Sier godnatt, jeg går ut på stua, mamma kommer og sjekker deg om en liten stund. Slår av lyset og går på stua. Prøver å legge lillebroren i halvsyv tiden, og henne i syvtiden om kveldene. Nå som han har vært plaget med tenner har det vært mye styr med å få han til å sove. Vi kan ha brukt en time på å få han til å sove. Når mannen ikke er på jobb, så tar vi en unge hver. Det er litt hipp som happ hvem som tar hvem. Storesøster er nå 2 år og lillebror er 10 mnd. Vi har forsøkt å gjort det slik hele veien siden han fikk en slags døgnrytme. Har egentlig gått greit hele veien. Når han var liten og begynte å gråte akkurat i det storesøsteren skulle til å sovne så kunne det bli litt frem og tilbake selvsagt, men det gikk seg raskt til. Storesøster forsto når jeg forklarte henne hvorfor jeg måtte forlate henne fra soverommet og jeg passet alltid på å gå innom å sjekke henne jevnlig. Var skeptisk til å om det skulle gå bra for hun var veldig hysterisk hvis vi gikk ifra henne på soverommet. Men har gått overraskende greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå