Gå til innhold

Barsel/pasienthotell på Ahus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre fra der som har født på Ahus i løpet av den siste tiden. Hvordan er det på pasienthotellet? Kan man ønske seg på barselavdelingen, eller blir man automatisk sendt på hotelldelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

tror man kan ønske seg barsel for der får man mere hjelp men kan anbefale hotellet på det sterkeste vis man har en kjæreste som kan bo der sammen med deg. kom hjem derfra i går og det var kjempe koselig start da vi alle kunne være sammen hele tiden og man styrer ting selv.

Skrevet

Jeg hadde en fødsel uten komplikasjoner, og ble sendt til pasienthotellet uten spørsmål om jeg ville dit. På pasienthotellet sa de at en i utgangspunktet skulle bli spurt, men at dersom det var fullt på barselavdelingene, kunne jordmødrene bestemme hvor vi skulle.

Jeg syntes det var lite oppfølging på pasienthotellet, men var nok en enkel pasient å nedprioritere. De aller fleste jeg kjenner fikk mer oppfølging enn meg.

Skrevet

Jeg var på barselavdelingen pga komplisert fødsel og feber på babyen. Det var veldig bra der med god oppfølging..var en annen dame på rommet mitt som hadde hatt en lite komplisert fødsel men det var ikke flere plasser på hotellet så hun måtte være det første døgnet på barsel, men ble flyttet over på hotellet neste dag da det var ledig. Tror det er lett å få plass på hotellet hvis alt går bra, men vet ikke om det er lett å få plass på barsel hvis alt har godt bra (så lenge det ikke er fult på hotellet)

Skrevet

jeg var begge steder..flott på hotellet!! helt ok på barsel, men pyton å dele rom med andre når man føler seg så jævlig..

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Skrevet

Hei! Jeg fødte på ahus for en måned siden.

Jeg ville gjerne bo på hotellet for at sambo skulle få overnatte sammen med oss. Men ettersom gullet ikke kom før kl 22.45 så var hotellet fullt. Vi fikk derfor sove litt på fødestua før vi ble flyttet til vanlig barselavdeling når det kom en ny fødende.

Vi lå altså på barsel en natt, så to netter på hotellet. I tillegg måtte jeg tilbake på barsel en natt siden lillegull fikk gulsot og måtte lysbehandles i et døgn.

Slik jeg forsto det kom man på vanlig barsel dersom man ikke ønsket seg til hotellet. Vi måtte liksom sutre oss litt frem i køen for å komme på hotellet. Og man får selvfølgelig ikke ligge på hotellet om man har komplikasjoner.

Jeg anbefaler virkelig hotellet fremfor barsel. Rommene er så deilige og man blir fulgt godt opp av dyktige fagfolk. Man kan rote hvor mye man vil, la møkkete sokker ligge på gulvet og bare nyte de første dagene med mann og barn.

På barsel deler man rom med en annen og det er innmari "sterilt", du våkner hver gang hun andre rører på seg, hennes unge skriker og jordmødrene kommer inn og vekker deg og gir beskjed om at det er mat.

På hotellet kan du velge selv når du går ned og spiser i restauranten. Frokosten på hotellet er veldig bra, bacon, kokt egg osv. Frokosten på vanlig barsel er litt flat om jeg kan kalle det det.. :P MEN, skal du ha med mannen på hotellet så ikke gidd å betale for at han skal spise i restauranten, for lunsj, middag og kvelds er ikke verdt penger!

Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...