minitromsø <3 Odinn <3 Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Hei alle sammen Nå har jeg lett og lett på nett etter svar, men finner aldri et fullkoment et.. Hvordan er fars rettigheter når mor ikke kan være hjemme med barn ? Jeg går på AAP via nav, å i den forbinnelse går jeg til ukentlig behandlig hos psykolog. Småen har barnehage plass 3dager en uke, og 2 dager annen uke. Jeg pleier somregel å klare å få timene mine til å passe di dagene han er i bhg, men denne uken klarte jeg ikke det. Far måtte da være hjemme fra jobb, da vi ikke klarte å fikse annen pass. Har han da ingen rett på lønn ? Arbeidsgiver har gitt beskjed om at så lenge jeg ikke er i jobb, har han ingen rett på å vere hjemme fra jobb med lønn, uansett om barnet er sykt, jeg er syk eller vist jeg har møte som jeg må følle opp. er dette riktig ?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Så lenge du er hjemme med lønn så kan ikke far også være hjemme med lønn. Skal han være med barnet i arbeidstiden fordi du skal på noe annet så må han ta ut avspasering, ta ut feriedag eller søke perm. uten lønn.
minitromsø <3 Odinn <3 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2011 det e akkurat det.. eg får kje penger vist eg kje dukke opp til behandling. så eg får jo kje lønn i den forstand..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Det at dere ikke har barnepass når han er på jobb og du er i behandling er ikke noe arbeidsgiver kan lastes for eller skal betale for. Slik er det for alle som er i jobb at man må ha barnepass. Dere har selv valgt å ikke ha 100% barnehageplass og dette er baksiden når dere trenger pass utover den barnehageplassen dere har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå