Gå til innhold

trenger svar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :)

Nå har jeg lett og lett på nett etter svar, men finner aldri et fullkoment et..

Hvordan er fars rettigheter når mor ikke kan være hjemme med barn ?

Jeg går på AAP via nav, å i den forbinnelse går jeg til ukentlig behandlig hos psykolog. Småen har barnehage plass 3dager en uke, og 2 dager annen uke. Jeg pleier somregel å klare å få timene mine til å passe di dagene han er i bhg, men denne uken klarte jeg ikke det. Far måtte da være hjemme fra jobb, da vi ikke klarte å fikse annen pass. Har han da ingen rett på lønn ? Arbeidsgiver har gitt beskjed om at så lenge jeg ikke er i jobb, har han ingen rett på å vere hjemme fra jobb med lønn, uansett om barnet er sykt, jeg er syk eller vist jeg har møte som jeg må følle opp. er dette riktig ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Så lenge du er hjemme med lønn så kan ikke far også være hjemme med lønn. Skal han være med barnet i arbeidstiden fordi du skal på noe annet så må han ta ut avspasering, ta ut feriedag eller søke perm. uten lønn.

Skrevet

det e akkurat det.. eg får kje penger vist eg kje dukke opp til behandling. så eg får jo kje lønn i den forstand..

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Det at dere ikke har barnepass når han er på jobb og du er i behandling er ikke noe arbeidsgiver kan lastes for eller skal betale for. Slik er det for alle som er i jobb at man må ha barnepass.

Dere har selv valgt å ikke ha 100% barnehageplass og dette er baksiden når dere trenger pass utover den barnehageplassen dere har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...