Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Osteklokker er jo på mote nå om dagen, så man finner dem alle steder. Men det er av den store sorten som står på stett, og ikke går inn i kjøleskapet, og ofte ikke har plass til ost i. Folk vil jo ha dem til kakefat, eller ha blomster og dilldall i. Fint nok, men hvorfor finnes ikke firkantige osteklokker som faktisk er for ost mer? Om noen har sett at det finnes blir jeg veldig glad.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Vi har et firkantig et fra Bodum. Akkurat passelig til en norvegia str ost og en graddost.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Vi hadde en osteklokke tidligere, men endte opp med å kaste den. Osten ble veldig fort muggen... Andre som har opplevd det? Tar også gjerne i mot tips til gode osteklokker! Trenger ikke se så fin ut
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Tupperwarw har noen helt greie noen..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Hurra! Bittelitt googling og nå har jeg den. Takk!
Gjest sug lut Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Ja, den er mer dekorativ enn strengt funksjonell, min også - men du og du så fin. Benny Motzfeldt for Hadeland, den står blant annet på Kunstindustrimuseet: http://www.qxl.no/pris/samleobjekter-antikviteter-kunst/keramikk-porselen-og-glass/glass/hadeland-osteklokke-benny-motzfeldt/v/an652865460/ Kjapp mugning, så til oppbevaring er den håpløs, men på et dekket bord er den konge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå