Gå til innhold

Svak, positiv test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg sluttet på pillen for 1 mnd siden. Men jeg gikk på p-pillen (Qlaira), hadde jeg kun mensen hver 3. mnd og har for å være helt ærlig ikke fulgt med noe på syklusen min i det siste. Tok en test (sånn som du kjøper billig på nettet) i dag tidlig som viste svakt positiv. Noen som har erfaring med dette? Vil gjerne høre deres opplevelser! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var gravid med jenten min, så viste det bare en svak positiv strek. Jeg trodde i grunn ikke på det, men når jeg testet hos legen så var jeg gravid.

Skrevet

Hm... mange med svakt positive tester fra billigtester.com... Dette synes jeg lukter muffens. Kan det være en produksjonsfeil på testene deres?

Skrevet

jeg har ennå ikke kommet så langt at jeg har testa de billigtestene, men ei gravid venninne av meg fikk ikke noe utslag på de i det hele tatt, men fikk det derimot på cb testene..kansje de billige krever en del Hcg stigning`?! Svakt positivt i så tilfelle ville jeg tolket som positivt. Tror det står i bruksanvisninga at man skal gjenta testingen om 48 timer hvis man får svak strek. lykke til og håper det ikke er noe falskt svar!

Skrevet

Takk for svar Tessy :)

Disse skal være ekstra sensitive. Har sikkert tatt 5 tester eller noe, til ulike tidspunkt siden jeg utførste første test i går på morgenen. Tester utført med morgen og kveldsurin får sterkest utslag.

Jeg prøver også på nr 2 :-) Eller, vi skulle egentlig ikke prøve før i april... Men et eventuelt barn er mer enn velkommen.

Jeg får vente noen dager og se om dette vedvarer før jeg besøker legen. Aner ikke hvor langt jeg er på vei en gang, sluttet på p-piller for ca 1 mnd siden og hadde nesten ikke mensen da jeg gikk på prevensjon.

Skrevet

Billigtestene var svake posetive på 8 dpo og vart sterkere for kvar dag fram til 14 dpo. Så er det slik at alle har ikkje lik produsjon av HCG.

Har opplevd at å teste tidlig som fra 8 til 12 dpo og testene aldri vart sterkere enda med Kjemisk gravid.

Slik jeg fårstår har du ikkje heilt kontroll på syklusen så du kan ver 8 til 12 dpo.

Skrevet

Det stemmer at jeg har dårlig kontroll på syklusen. Jeg fikk som sagt kun mensen hver 3. måned da jeg gikk på p-pillen Qlaira. Jeg har sans. også svak prod. av HcG :-) Forgje svangerskap testet jeg ikke positivt før i uke 8-9. Før det hadde jeg tatt en test hos legen og hjemme med morgenurin etter at mensen ikke kom. Jeg testet altså ikke positivt før etter at mensen ikke kom for 2. gang. Kjedelig å ikke ha kontroll på syklusen sin merker jeg. Jeg kan være 4+2 eller 7+1. Håper at jeg får et skikkelig svar av legen, og hvis jeg ikke får det må jeg nesten ha en tidlig ultralyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...