Gå til innhold

Tror jeg hører til her jeg..... :-(

Mimosa

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på snart 7 1/2.

Men i år har jeg mistet tre ganger (januar, mai og nå sist uke) - alle ganger mellom 8 og 9 uke.

Var og snakket med min jordmor igår, og hun sa at dette nok var habituell abort, så hun ba meg ordne med en grundig undersøkelse hos en dyktig gynekolog hun anbefalte + at jeg også burde prøve akupunktur.

Jeg er 42 år, så jeg har ikke så mye tid igjen, og min datter kunne ha så godt av et søsken....

Lei meg nå jeg. *sukk*

Fortsetter under...

Gjest farfalla

Uff så leit, kjenner følelsen du har nå. Har selv hatt XU, MA og BO i løpet av siste året etter IVF-forsøk i Danmark. Har du blitt gravid gjennom IVF? Vi gir oss ikke ennå, og diskuterte med gynekolog i dag om vi skal prøve akupunktur ved neste forsøk. Jeg vet ikke om jeg har helt trua - sa gynekologen din noe om hvorfor du burde prøve aku?

Alle gangene har jeg blitt gravid etter naturmetoden - om det er det jeg skal kalle den... *s*

Hun mente at akupunktur kunne få orden på hormonbalansen - særlig når det det gjaldt progesteron (?) - som er så viktig for at kroppen skal klare å fortsette å gi næring til fosteret. Hun lurer på om det er det som skjer med meg - at kroppen rett og slett ikke har nok graviditetshormoner, slik at fosteret ikke får nok næring og da dør det selvsagt.

Min jordmor har hatt akkurat det samme problemet, og mistet flere ganger - før hun fikk beholde tvillinger etter fertilitetsbehandling, akupunktur og hormonbehandling.

Lykke til dere også. Jeg gir meg vel nok ikke enda, men blir bare så trist når jeg msiter igjen og igjen.......

Velkommen hit, trist at du hører til her...

Jeg har ikke selv prøvd akupunktur mot abort, men har tro på at det kan ha noe for seg. Men jeg ville nok først og fremst ha sørget for full utredning hos en gynolog for å evt. finne ut av hva som forårsaker alle abortene. Mange får hormonstøtte og blodfortynnende selv om de ikke finner ut hva som er årsaken. Selv fikk jeg fragmin (blodfortynnende sprøyter) denne gangen, selv om jeg testet negativt for koaguleringsforstyrrelser. Om det var det som gjorde utslaget for at det ser ut til å gå bra denne gangen aner jeg ikke, men jeg syntes det var absolutt verdt det å prøve alt som kunne prøves.

Masse lykke til, hold oss oppdatert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...