Gå til innhold

Pizzaboller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage for første gang:-) Hva gjør dere? Lager dere boller som dere trykker litt flate, og har på fyllet......eller samme prinsipp som når dere lager skillingsboller?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg lager dem på samme måte som jeg lager kanelsnurrer/skillingsboller. Dvs kjevler en flat rektangulær leiv og smører på pizzasaus. Så strør jeg over f.eks. strimlet skinke (eller brukt grillet kylling i biter, tacokrydret kjøttdeig e.l.), finsnittet purre, hakkede oliven, maiskorn og revet ost. Rull sammen fra langsiden og når de har etterhevet pensler jeg med egg og drysser på mer ost før de stekes.

Skrevet

Jeg bruker Wenches oppskrift fra God Morgen Norge og lager pastasausen selv. Tar litt tid- men du så godt! Og så lager jeg de litt grove.

Lages etter skillingsbolleprinsippet. Kjevle ut et rektangel, på med pizzasaus og kjøttdeig og et lite dryss med ost. Rull sammen og skjær i skiver. Dryss på ekstra ost og oregano før steking.

Serverer de med ruccola med god olivenolje, grovt salt og revet parmesan over.

Skrevet

Jeg lager pizzahorn, da får man plass til litt mer fyll. Jeg steiker kjöttdeig og har i pizzafyll på pose (vi liker mexicana men det finner jo flere smaker på pizzafyllet.)

Oppskrift på deig:

4 ss smör

3 dl melk

1/2 pakke gjär

1/2 - 1 ts salt

ca 8 dl mel

Bland sammen og elt til deigen blir smidig. Heves til dobbel str ca 40 minutter. Del deigen i to. Kjevle hver del ut til en rund, flat pizzabunn (kjevle den ganske tynn) ta så en pizzadeler eller en kniv og del sirkelen opp i 8 deler. Legg en klatt pizzafyll på hver del og rull sammen så det dannes et horn. Press sammen deigkantene så ikke fyllet renner ut. La hornene ese littegrann för du pensler på med egg og stekes i 250 grader i 10 minutter. Kjempegode er de, og som sagt så blir det fyllet som dominerer, ikke deigen som jeg syns det blir for mye av i pizzabollene! Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...