Nirgal Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg og mannen er veldig enige om navn til vårt kommende barn, uansett om det blir jente eller gutt. Men ett lite dilemma, det vakreste jentenavnet av de alle, som vi begge har som favoritt, heter barnet til ekskona til mannen min, han var stefar for henne i 2 år.(for en 9 år siden) Han føler det blir feil å kalle vårt barn dette navnet, siden hans familie kjente til denne jenta. Men jeg har så utrolig lyst på det navnet... Hva skal jeg gjøre, og hva hadde dere gjort?
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Det ville ikke jeg brydd meg om Kan ikke tenke på alle andre som heter det samme
Nutte87+ februar spire! Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 hadde ikke jeg brydd meg om heller =) tar ikke lang tid før det barnet er glemt og at det navnet "tilhører" deres barn =)
Nirgal Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2011 Får i hvertfall håpe at det blir glemt=)
mamma_til_gutt Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 har din mann andre barn med denne damen? Underlig å gi søskenet til dette barnet det samme som et annet søsken heter. Men har han ikke barn med henne ville jeg ikke brydd meg. Jeg hadde kanskje valgt å informere henne på en ordentlig måte bare, så det ikke blir noe drama
Nirgal Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2011 Nei det har han ikke, og ingen kontakt siden de skilte seg heller. Så jeg ser hverken grunn til at han skal bry seg om jenta heter det samme, eller om hu vet om at han skal få et barn. Det er sikket ikke noe tenke på i det hele tatt, men jeg blir bare så irritert innimellom, sikkert bare hormonene som herjer...
mamma_til_gutt Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Nei, altså da hadde jeg gitt fullstendig beng i det
Glow2011 Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Vi har samme problemstilling. Mannen synes det blir rart å skal kalle sin datter, det samme som eksen sin datter, som han bodde med i 4 år. Og det kan jeg forstå. De omgås ikke i dag og har heller ingen felles barn, men han synes det blir for sært. Selv om jeg gjerne kunne tenke meg det navnet (har hatt det som favoritt i mange år før jeg traff mannen min), har jeg valgt å respektere hans kvaler. Vi har enda ikke funnet navn til jenta, men jeg er sikker på at vi finner et som vi begge er komfortable med. Men ja, jeg synes det var irriterende at det navnet ikke kunne brukes. Så har jo jeg noen preferanser som gjør at jeg har stemt ned noen av hans favoritter. Det skal ikke være enkelt :-)
Nutte87+ februar spire! Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 kjenner jeg er så glad for at jeg og samboer allerede har funnet navn hehe. X'en her hadde gutt, så siden vi venter jente, så har vi sluppet å bekymre oss for sånt. Men ønsker deg masse lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå