Gå til innhold

Ååååhhhh, dette er en følelsesmessig berg og dalbane. Jeg blir snart gal. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ruger for 5.gang på ett år. Føler at det siste året kun har bestått av hormoner, leve som gravid UTEN å være det og et følelsesmessig helvete.

Beklager sytingen, men er på rugedag 10 i dag (inkl innsettingsdagen), og har bare en sånn følelse av at det går feil vei denne gangen også. Jeg tok en test i dag, og den var negativ. Vet det er tidlig å teste for det er fryseforsøk, men har hatt en negativ følelse de siste dagen så jeg måtte bare teste i dag. Nå skal jeg vente til testdag på søndag, men er meget forberedt på det som kommer.

Jeg har de siste gangene reagert kraftig på hormonene, så jeg svulmer så enormt opp i magen. Jeg ser jo gravid ut, og klarer ikke å få igjen knappene i buksene. Denne gangen måtte jeg gå ut å kjøpe meg en gravidebukse, for jeg får ikke på meg noe annet. Det er ikke særlig kjekt. Det eneste jeg ønsker er å bli gravid. Ikke se ut som jeg er det når jeg ikke er det. :(

Ubehagelig er det også å være så sprengt.

Det blir ihvertfall en pause til over nyttår før vi setter igang med nytt forsøk. Kjenner virkelig at kroppen trenger en pause fra alle hormonene, og jeg trenger å leve litt. Den positive personen jeg alltid har vært begynner å bli gangske tynnslitt i kantene, og mer og mer redd dette ikke skal gå for oss.

Uff, dette ble mye negativt, men følte virkelig for å få ut litt frustrasjon i dag. Er glad vi har dette forumet så vi kan "snakke" med noen som skjønner hvordan vi har det.

Ha en fin dag alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet såå godt hvordan du har det... Jeg ruger nå for 7 gang på 1 år,og det er fader ikke bare bare dette her:-((

Jeg tror og det kan være godt med en pause,selv skal jeg vente flere mnd,for vår del blir det Danmark neste,dette er siste forsøk i det offentlige,og jeg har mer tro på metodene de har i nabolandet.

Det er lov å syte og klage,vi er da ikke mer enn mennesker..det er utrolig deprimerende med de jæv.. negative testene hele tia..

Jeg er på rugedag 2 idag,og tiden går jo bare så utrolig sakte..

Du er på rugedag 10 ja,men da kan det jo fortsatt bli en positiv test da:-)) får krysse det som krysses kan:-)

Masse lykke til videre,sender deg en trøstende klem.

Skrevet

kjenner meg godt igjen i det du skriver snoopy... vi er hakk i hel paa dette forsøket ogsaa... jeg er paa rugedag1 da... hehe..

vanskelig med alle hormonbehandlingene, og ikke minst den paakjenninga det er psykisk... og hvis du har det som meg, en mann som ikke vil snakke om ivf, annet enn positivt, saa skjønner jeg godt at det er frustrerende!

Naar det er sagt, saa kjenner jeg faktisk 2 som ikke har testet positivt før i uke 7og8 av graviditeten, og det er derfor det er saa viktig at vi tar blodprøve ogsaa... det er mye sikrere! saa alt haap er jp ikke ute. tanta har jo ikke kommet til deg heller :)

men jeg kjenner godt til den dritt følelsen du sitter med naa, og sender deg gode tanker :)

klem...

Skrevet

Hei alle sammen!

Det er så godt å ha noen plass man virkelig kan få blåst ut litt uten å være redd for å tråkke på tær eller bli sett ned på...

Og, jeg er ny her på IVF, men hva betyr det at dere ruger for 7. gang...?? Er det flere runder med innsett på ett prøverørsforsøk...??

This is news to me! Jeg har ikke fått snakka med lege etter at prøverør ble bestemt, så alt jeg vet er det som står i det lille hefte jeg fikk i posten, innser at jeg er i gang, men fortsatt helt grønn! :o :o

Skrevet

Takk skal dere ha jenter. Godt å ha et sted å lette på trykket litt. :)

Adine, jeg har en mann som ikke vil snakke om ivf (han tør ikke håpe), men han vil snakke om adopsjon... Jeg kjenner jeg vil bli ferdig med ivf først, men vi kommer nok til å sende inn papirene snart likevel. Tar jo lang tid å bli godkjent også.

Shalin, vi kommer nok til å prøve hatching i Danmark neste gang. Vi er hos Hausken nå, og har bare positivt å si om de. Men tror jeg vil prøve en ny måte, bare for å ha prøvd det også. Skulle ønske de hadde lov å gjøre hatching i Norge. Da hadde jeg blitt hos Hausken.

Jeg har ikke brukt progynova før dette forsøket. Og kjenner at det har jeg ikke lyst å bruke igjen. Har vært kvalm fra dag èn, og det er jo til og med FØR innsett, så vet jo at det er en bivirkning, og ikke et symptom.

Har hatt ganske kraftige magesmerter lørdag, søndag og mandag (rugedag 5,6 og 7), og menssmerter siden tirsdag. Er lei av å føle meg som en oppblåst ballong. Sorry, her kom det visst mer klaging. :)

Dere to er jo helt likt i løypen. Spennede! Kommer til å følge med dere.

Ha en fin kveld videre!!! :)

Skrevet

min mann snakker heller ikke om ivf... kun naar vi har uttak/innsett.. men han er alltid saa optimist... slitsomt det og... ellers bare fnyser han det bort...

Progynova er ogsaa det vaerste jeg gaar paa av hormoner ogsaa... sist var jeg konstant kvalm, denne gangen har det gaatt ut over blodtrykket mitt ogsa... veldig lavt blodtrykk... som førte til at jeg besvimte paa jobb... det var ikke noe stas akkurat...

shalin ligger en dag forran meg i løypa :)) men i maal skal vi alle 3 ;) jeg driver aa ser etter storken paa himmelen her titt og ofte ;)

haaper det gaar bra naa snoopy!!!

ELIN: hvor mange ganger man er ruger kommer an paa hvor mange forsøk man har hatt... baade freskforsøk og frys forsøk... hvis du forstod :) ikke lett, men du kommer inn i det etter hvert ;)

Skrevet

Ja det er hatching vi vil prøve og,har stor tro på det:-)

Skrevet

shalin: du skal ikke prøve noe mer du naa.. vi skal inn i samme terminklubb! og det blir juli 2012 ;) ikke noe hatching paa deg ;) hehe her maa motet holdes oppe!

Skrevet

Hehe skulle bare se hva du "sa" Adine ;-) Selvfølgelig skal vi inn på terminklubb sammen:-))

Skrevet

Yes! Der vil jeg være med også!!!!! ;) Håper og krysser alt jeg har for oss alle.

Skrevet

bra du vil vaere med og snoopy ;) gleder meg til aa følge dere i 9 mndr naa ;) ti9l sommeren skal vi klage over at det er varmt, og at vi er høygravide med vann i kroppen og hovne bein!

DET blir bra det ;)

tror du blir litt mer opptimist naa snoopy mor ;) inni magen vaar er det babyer!!!

Skrevet

Du har rett Adine, jeg er litt mer optimistisk nå. Trengte visst bare å få klage litt i går. Ingen tegn til mens enda. :)

Jeg har ikke testet i dag. (flink jente) ;) Men det kan være jeg tar en i morgen. Jeg går selvfølgelig tom for cyclogest på søndag, og da er jo ikke apotekene åpen. Og jeg får ikke refundert penger for den siden den ikke er godkjent hos Helfo, så har ikke lyst å kjøpe om jeg ikke er gravid og trenger den. Jeg valgte selv cyclogest selv om vi måtte betale det selv, for hadde lutinus sist, og det syntes jeg var noe kliss. Så det er min egen feil. :)

Ha en strålende dag dere. ;)

Skrevet

er ikke cyclogest like klissete? Har du prøvd crinone? synes det er kliss uansett når det skal dit det skal... hehe... og jeg får så lett urinveis innfeksjon, så ikke bra for meg dette :( Men krysser fingrene for at det går bra ;)

Hvilken dag er testdag da snoopy??? Fosteret overlever sikker uansett en dag uten progesterontilskudd tenker jeg ;) De fleste i verden blir jo gravide på egenhånd, og beholder på egenhånd, så kroppen har nok lært seg å produsere progesteron selv ;)

Jeg tenker ... hvis jeg er gravid denne gangen! YES! - men uff... progynova og crinone i 10 uker til :( men men det gjør jeg gøatt for en liten skatt for å si det sånn!

drømte at jeg hadde født ei lita jente i natt jeg... håper inderlig det var en beskjed til meg om at det går denne gangen!

Idag skal jeg bake gulkake! Nam nam!

ha en fin dag ;)

Skrevet

Åh, da håper jeg du er sanndrømt, Adine. ;)

Jeg har ikke prøvd crinone, så vet ikke noe om den. Har prøvd lutinus tidligere og da følte jeg rett og slett at jeg tisset på meg noen timer etterpå. Mye mindre som kommer ut igjen med cyclogesten (selv om det selvfølgelig kommer ut litt kliss der også.)

Testdag er på søndag. Krysser fingrene for at det går denne gangen. Orker ikke flere runder.

Ble glad da du sa at noen du kjente ikke testet positivt før uke 7. Ingen fare for at jeg testet negativt i går da. ;)

Ha en vakker fredag folkens. ;)

Skrevet

haaper jeg og snoopy, men har drømt om fødsel alle forsøkene mine... :/ men det betyr vel ihvertfall at jeg kommer til aa oppleve en i livet mitt...

hva skjer da... har du sett noe til tanta eller holder ho seg borte for godt denne gangen ;)

har vaert paa middag hos mamma og pappa, og sett paa min storesøster med en liten jente paa 1,5aar, og storesøsters stadig voksende mage... i tillegg hørte jeg at hun "klaget" over at ho bare har vaert gravid og ammet i 2aar :( Kjente det rev litt i meg ja... men forhaapentligvis er det et lite gull (eller 2) som planter seg fast i magen min ogsaa... det var faktisk den eneste tanken som holdt meg litt oppe....

kjenner faktisk 3 stk som ikke har testet pos før uke 7... saa hold deg fast ;)

Skrevet

Det skal vi nok få oppleve begge to i løpet av livet ja. Er nok bare å være tålmodig. (selv om det er vanskelig nok.)

Skjønner at det er tungt å se og høre på sin egen søster som ikke forstår hva du selv gjennomgår. Tror ikke de som blir lett gravid skjønner hvordan vi har det. Eller skjønner hvor heldig de er. Skal love deg at jeg hadde vært glad om jeg hadde vært gravid og ammet i 2 år jeg. Nå har jeg jo bare levd som jeg har vært gravid, følt jeg har vært gravid (pga hormonene), og faktisk sett ut som jeg er gravid (pga hormonene gjør at magen blir oppblåst) i ETT år nå. Og ennå ikke noe barn. Er lei, men er ikke villig til å gi opp ennå.

Jeg har IKKE sett spor etter tanta, men det kan være progynovaen sin fortjeneste. Tok en test i morges, og den var uten tvil negativ. Testdag i morgen, og er ikke særlig opptimistisk, men du har gitt meg et lite håp. :) Jeg har ihvertfall følt at ting har vært litt anderledes fra de andre gangene, men har heller ikke brukt progynova før heller, så igjen....sikkert bare den sin "fortjeneste".

Når har du testdag Adine? Krysser fingrene for deg. :)

Skrevet

føler jeg har levd som gravid siden vi startet prøvingen jeg.. og det er litt over 3 aar siden.. og det har vaert en del nedturer der ja... men herfra, skal det bare gaa oppover!!! har dere prøvd lenge paa barn eller, før ivf prosessen mener jeg ;)

kjente jeg ble litt saaret av den kommentaren, for som du sier... de som ikke har hatt problemer, har ikke sjangs til aa skjønne hvordan det er... og jeg har levd "like gravid" som henne... og ikke faatt "premien"... deprimerende :(

jeg har brukt progynova før, men da var det avbrutt forsøk, saa gikk bare paa de4t i 2 uker, og tanta kom 2 dager etter jeg slutta paa de dumme pillene...

Har testdag 7.november... og dagene gaar sakte naa... det gjør de alltid etter innsett synes jeg, men jeg og føler det er noe annerledes denne gangen... men mulig det er progynovaen... men optimismen har liksom kommet snikende paa denne gangen... mulig det er fordi jeg vet at jeg fikk satt inn 2 fryseegg, som ikke hadde tapt sin kvalitet... :)

krysser fingrene for at testen blir magisk positiv om noen timer bare snoopy ;) skal du bare teste i urin hjemme da eller, siden testdagen er søndag...

Jeg skal ta blodprøve... men ender vel opp med aa teste hjemme først ja... vi faar se... har ikke bestemt meg enda...

tenk det hadde vaert fin bursdagsgave 4 dager paa etterskudd da!! positiv test!! Og baby som blir i magen til den er stor og fin og frisk!!! HALLELUJA! TENK DET DA!!!

Skrevet

Da ble det negativ test denne gangen også. :( Har nå sluttet på progynova og cyclogest så da kommer vel tanta i morgen. Er temmelig skuffet, for jeg hadde veldig troen på dette forsøket. Men det er ikke annet å gjøre enn å se fremover og tenke nye muligheter. :)

Jeg hører til Hausken og der tar vi bare test hjemme. Får beskjed etter at jeg ringer inn negativ test at jeg skal vente på menstrasjonen. Kommer ikke den skal vi ta blodprøve hos fastlegen. Det er for langt å reise til haugsund bare for en blodprøve. ;)

Håper inderlig at du får den etterlengtede premien i bursdagsgave i år Adine. Krysser alt jeg har for deg. ;)

Stor klem!

Skrevet

uff saa trist snoopy! Det er ikke noe gøy naar man faar den endelige bekreftelsen paa negativt forsøk... gi deg litt tid til aa vaere skuffa sint og lei deg naa, saa reiser du seg paa beina igjen! dette skal vi klare!

tar ikke blodprøven paa riksen jeg heller, saa faar ikke svar paa blosprøven samme dag... tar den paa mitt legekontor, saa blir den sendt i posten til riksen.. hehe...

føler blodprøva er litt sikrere da, men hjemme tester skal jo kunne gi ganske god indikasjon de og...

ja, haaper paa en flott bursdagsgaver jeg og! mister venner av denne ventingen siden jeg trekker meg unna :( naa er det nok!

Har heldigvis 1 forsøk igjen i offentlig, saa hvis det ikke gaar, saa blir det nytt ferskforsøk saa fort som mulig...

sender deg noen gode ord:

den gongen du var lita

var himmelen alltid blaa...

du spør deg mange gonger

om alt var annleis daa...

husk sjølv om det er dagar

daa sola gøymer seg...

saa er det alltid stjerner som lyser opp for deg.

Skrevet

Sender deg en stor klem, Snoopy.

Dette var trist.... :(

Skrevet

Åhhh, tusen takk for fine ord Adine. Nå ble jeg skikkelig rørt. ;) Godt å ha dere her inne. ;)

Det går egentlig ganske greit. Har vel egentlig gjort som jeg pleier... Å begynne å forberede meg på negativ test siste ruge-uken. Så jeg er ikke i kjelleren, føler meg bare litt tom.

Har lest mye om Danmark og assisted hatching i dag, så jeg ser fremover og har troen. :)

Ha en fin søndag videre. Skal følge med deg fremover. ;)

Skrevet

hei

Tenker masse på deg... Vi har vært på maigaardklinikken i Danmark og satt inn to egg, begge med assistert hatching... Ruge dag nr 4

Skrevet

Ja jeg har fulgt med det BareLykke, og er spent på resultatet deres. Krysser fingrene for dere!!

Blir nok Maigaard på oss også. Har lest mye bra om de. Og ser at CFC får litt ymse tilbakemeldinger. København hadde vært enklere å reise til og fra, men det er jo ikke det som er viktigst i denne prosessen.

Ha en fin rugetid videre! ;)

Skrevet

Maigaard er helt fantastiske.... De virkelig er der for oss prøvere, helt sykt å se eggene etter uttak rett fra labratoriet også fikk vi se de etter befruktningen før de ble satt inn...Alt live på skjerm på rommet.... Fikk med bilder av eggene hjem..... Vi bor i oslo og kjørte til larvik tok båten derfra til hirtshals også kjørte til århus

Når skal du teste snoopy71?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...