Gå til innhold

Emelia

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hva synes dere? Selv synes jeg det er litt tungvindt og litt rart (liker mye bedre Amelia og Emilia, og føler dette blir en blanding av disse)

2. Hva synes dere om Amelia og Emilia?

Glad for synspunkt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket liker dere best av Amelia og Emilia?

Skrevet

Emelia: Litt tungvint og spesielt kanskje. Synes generelt navn som slutter på -ie er lettere å si og "gladere" enn om de slutter på -ia (som Natalie vs. Natalia, Emilie vs. Emilia)

Amelia: litt fint, litt spesielt.. Foretrekker Amalie eller Amelie (uttalt Amelí)

Emilia: helt ok, høres litt svensk ut og tyngre enn Emilie (et navn jeg er ganske lei av).

Amalie er derimot fint! :)

Skrevet

Emelia er er veldig fint navn:)

Av Amelia og Emilia likte jeg best Emilia:)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hvorfor vri og vende på alt?

Hva i all verden er galt med normalversjonene Amalie og Emilie?

Skrevet

Jeg er veldig glad i både Amalie og Emilie! Vakre, gamle og stødige navn.

Når det er sagt er dette navn som er veldig vanlige, så om det er noe "galt" med normalversjonene som du kaller det, så må det være popularitet. Dermed kan det være mer spennende med slike navn som Emelia, Amelia og Emilie, etter min mening. Men personlig så pleier jeg sjelden å "vri og vende" på navn. Liker ofte best normalversjonene.

Skrevet

Enig med namedrop i at navn som slutter på -ie høres mye gladere ut enn a-endingene. Så jeg er jo for e-endinger. :)

1. Emelia er veldig tungvindt og rart! Enig med deg i det. Synes ikke det var fint. Mangler sjarm.

2. Amelia - samme som med Emelia. Veldig tungt å si, og synes ikke navnet har sjarm.

Emilia - helt ok.

Om jeg skal velge mellom disse tre er Emilia finest. Men Amalie og Emilie er utrolig mye penere navn! Amalie er et av de vakreste jentenavnene jeg vet om, og fortsatt har jeg ikke møtt noen som heter det! Så tror ikke det er så mye brukt som du tror. :)

Skrevet

Emilie er veldig veldig vanlig, men er et koselig navn. Jeg synes ikke navnet blir så veldig mye mer unikt og spesielt om man endrer en bokstav eller to.

Emelia blir bare en variant av samme navn, som jeg tror veldig lett blir misforstått og feilskrevet. Ville ikke valgt det.

Emilia er mye bedre da. Men synes fortsatt originalen Emilie funker best. Emilia er faktisk litt tyngre å uttale enn Emilie, men Emilia funker helt bra.

Synes både Amelia og Amalie funker helt fint. Ville selv ikke valgt noen av dem, men det er helt brukbare navn.

Skrevet

Emelia var bare tungt, og blir sannsynligvis bare en "forvansking" av navnet som ungen må leve med feilstavet i mange sammenhenger. Egen erfaring med navn som feilstaves gjør at jeg personlig synes den "vanlige" varianten som oftest er finest...

Av navnene med a-endelse synes jeg Emilia er finest. Emilie er enda finere, men det navnet så vanlig at jeg kan forstå om man synes det er litt oppbrukt.

Jeg ville derimot ha foretrukket Amalie, det er ikke like vanlig, og mye penere enn Amelia eller en annen a-variant. Spør du meg! :)

Skrevet

1. Helt enig med deg.

2. Synes de er veldig pene begge to, men foretrekker Amelia. Amalie er også pent. Emilie liker jeg ikke.

Skrevet

Emelia var vanskelig å si, tungt. Så liker det ikke.

Amelia er jeg heller ikke glad i.

Emilia synes jeg er pent. :) Selv om jeg er enig med flere her om at Amalie og Emilie er finere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...