bamali 2rosa og 1blå Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Lillesnuppa våkner fremdeles en gang om natta, hun er 13 mnd. Hun tar ikke smokk så det eneste som hjelper er flaske. Hun får 180 ml mme på kvelden før tannpuss og 180 ml en gang om natta. Vi har begynt å vanne ut melka og har bare tre skjeer mme pulver istede for seks. Vi har et håp om at hun ikke vil ha flaska når det er så lite smak i den, så langt funker ikke dette. Det hender at hun sover hele natta, men som regel våkner hun når vi legger oss. Vi skal flytte henne på storesøsters rom, men hun må sove skikkelig først. Jeg vurderer å la henne gråte litt (ja, jeg vet...fysj!) da jeg ikke ser noen annen mulighet. Om fem mnd blir hun storesøster og det hadde vært greit å slippe å ha to våkne barn på natta. Min første sov hele natta fra hun var to mnd så dette er litt ukjent for meg. Noen som har et tips eller to å komme med???
06.06.10 Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Hei Vi leste ett sted at når de spiser vanlig mat trenger de ikke noe på natta. Så vi sluttet med nattamming når jenta var 6 måneder. Men vi tok avvendingen ved at hun ble tilbudt vann av pappaen på natta (hun ble rebell om jeg gikk inn) og vi lot henne gråte hver natt til hun sov hele natten igjennom. Det er veldig hardt for ett mammahjerte, men det tok oss bare 3 netter før hun sov hele natta igjennom. De har nok litt sterkere vilje når de er 13 måneder enn 6, men det er verdt noen netter med bråk for å få en fredelig natt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå