Gå til innhold

Ny Gullfiskbolle! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! Jeg er inne å sniker litt fra 3.trimester. Ville bare ønske deg masse lykke til 1973 modell, har lest her inne hvor mye du har slitt, å håper virkelig at du går lykkelig ut fra UL i dag, skal krysse alt jeg har for deg! Ang hcg-stigningene, så har jeg lest at de slutter å fordoble seg når du har kommet etter en hvis uke? Så lenge de har steget såpass som de har gjort, så tror jeg det går bra jeg, jeg blødde masse i starten av dette svangerskapet, å tok mye hcg-prøver, de hadde ikke så høye stigninger som jeg leste at andre hadde, men jaggu gikk det ikke bra for det! Ønsker alle dere flotte jenter en fin dag, å masse lykke til:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leah, kom deg ut i regnet og dans en dans for oss *smiler*

Tigerlise, det var godt å lese at den ene egglederen vi sitter att med kan fange opp egg fra begge eggstokkene :))

Da er det jo håp ikke sant ;)

Tenker masse på deg 1973modell :) Og krysser det jeg har for at du går fra undersøkelsen med et stort smil *smiler* Det fortjener du!!

Lilleblomst, gikk det bra med deg hos gyn idag, fikk du ny informasjon?

Gullet har gjort lekser o fred og ro. Jentene er i barnehagen ennå, blir krise hvis de blir henta før frukten som er kl 15 :)

Så da slapper jeg av hjemme og lader opp til morra dagen.

Skrevet

Nå som jeg har tatt pergo denne runden, så må jeg innrømme at jeg har større forhåpninger på å få en positiv test :)

Bare en falsk trygghet sikkert, veit jo at det ikke alltid vil gi de resultater som man ønsker sååå gjerne *ler*

Men jeg føler at håpet er litt større nå ;)

Begynner å tro at trøttheten og små kvalmen kanskje kan være pga en spire.....hahaha.....men så er jeg jo bare 3 DPO så det er jo bare tull å tenke slikt *gliser*

Kroppen har lurt meg før, så jeg tror ikke på noe før jeg sitter med en positiv test i handa *smile*

Nå har gullet reist på trening, jentene leker opp. Ei fra klassen til gullet kom over for å leke med snuppa, og det synes ho er så stas, at ei skolejente vil leke med henne *ler*

Skrevet

Kjapp oppdatering, må lese etterpå...

Ikke ul eller undersøkelse. men en hyggelig prat på 4 min. Kom tilbake i juli om jeg ikke er blitt gravid innen den tid. evn er jeg hjertlig velkommen med det samme jeg har fått positiv test:) Egentlig var dette helt greit. jeg har jo tross alt blitt gravid alle gangene jeg vet at el er truffet;) Men det hele ble litt mindre positivt da jeg oppdaget at regningen kom på litt over 500kr! det var mye for 4 min prating som jeg visste fra før! skuff!

Men da jeg kom hjem var jeg bare nødt til å prøve el testene som kom i posten... ikke positiv, men det var en tydelig strek der... hadde bare spart meg i 2 timer... så kommer til å prøve igjen i morgen med testene... (om el har vært og tanta nærmer seg så pleier jeg å få blendahvite el tester...)

Skrevet

Åååå fytti katta det tenker jeg var surt å måtte betale :(

Men lilleblomst, ingen ul eller undersøkelse, det synes jeg du burde ha fått får den pengesummen.

Så spennende med en strek på EL testen *spent*

Håper den blir sterkere imorra og da er det bare å legge inn aksjer snuppa *smiler*

Skrevet

hei.

Er så happy..

Alt var bra med lille spire..

vokst mye siden sist.. er såååå glad!!!!!

skriver mere senere,,, huset fult av folk.. :-))

Skrevet

Det var kjempe gode nyhetet 1973modell *hurra*

Kjenner jeg ble kjempe glad på dine vegne :-)

Det skal gå bra heretter :-):-):-)

Skrevet

Kjempe fine nyheter 1973mod! kjempe glad på dine vegne!:)

Ja, jeg ble overrasket over prisen for 4 min snakk! Ikke ul for å se på egg eller noe... men jeg skjønner forsåvidt at ikke hun villle sjekke så mye, men kjedelig med pengene! i tillegg glemte jeg helt betaling da jeg var ferdig (var jo så kort og ingen ul eller noe, fikk besjed om "hade bra og kom fort tilbake med pos test:)!) Så da jeg hadde handlet og var på vei hjem så kom jeg på at jeg ikke hadde betalt! (man får ikke si ifra i skranken at man kommer siden de har så mye å gjøre, så da tenkte ikke jeg på skranken etterpå heller.

Ikke noe aksjeinnlegg her dossa, så vidt jeg vet hadde jeg el for 10 dager siden, har så smått symptomer som er litt kjent... så tenkte å se med el testene hvordan ting ligger ann. De gangene jeg har hatt positiv på billige g tester så har el testene vært knallpositive... og det har vært ca på ikm eller etter. så nå får jeg vente i spenning og se om el testene blir sterkere. har fått 28 el tester og 5 g tester i posten, så ikke noe å spare på;)

Skrevet

Det er så herlig å høre 1973modell:) Tenker du får se en enda større og sterkere spire neste ul:)

lilleblomst: Kjipt å betale så mye for så lite :/ Hadde vært greit om du hadde fått ul eller undersøkt på annet vis, men 4 min med prat..nei, det var drøyt syns jeg. Men flott at du får komme på ul når du får positiv test da:)

Dossa: Det hadde jo vært gøy om formen din var litt dårlig av koselige årsaker da:) Vi får håpe:)

Jeg for min del har nå fått pms-pupp..hver eneste mnd før mensen kommer så får jeg skikkelig øm venstrepupp..nesten ingenting i høyre..merkelig. Men uansett så betyr det nok at mensen kommer:(

I dag jobber sambo til 20, så jeg og Leah spiste middag med levende lys på kjøkkenet, ellers spiser vi alltid i stua :P Jeg syns det var koselig, men hun var sur og klaget på alt :P Etterpå kjørte vi til byen å kjøpte bursdagsgave til søster:) Så skulle Leah få en bolle, men både bakeriet og matbutikken vi var innom var fri..så vi skulle gå å finne en annen butikk men så måtte Leah tisse og det var bare å komme seg hjem for å rekke do :P Så nå har hun fått brødskive og et lite stykke brownie fra frysern og koser seg foran barnetv:) Når barnetv er ferdig er det rett i badebaljen for henne, så er hun ren til vi skal i bursdag imorgen:p Rekker ikke å bade før vi drar imorgen, skal i banken å treffe Labb og Line og tømme sparebøssa før vi suser videre i bursdag, så tror jeg tar med kjolen og pynter henne når vi kommer til søster:) Blir en travel men koselig dag i morgen, gleder meg veldig til å spise kake ;)

Skrevet

1973-model: Kjempegode nyheter! :D Veldig glad på dine vegne. Håper du slipper mer blødninger nå. Så du kan slappe av litt mer og bare nyte graviditeten :-)

Dossa: Når har du IKM? Kjempespennende denne måneden da :-) Mange som lykkes på pergo! :-) Krysser fingrene :-)

Lilleblomst: Det var en stiv regning for bare 4 min synes jeg. Spennende med streker på EL testene. Hold oss oppdatert :-)

Verpesyk: Høres ut som du har truffet EL så da blir det noen spennende dager/uker fremover. Når er IKM? :-)

Tigerlise: Spennende at det nærmer seg IVF for dere :-) Får håpe TR snart dukker opp.

Selv har jeg ytterst få symptomer gitt :P Men har jo heller ikke et eneste symptom på at TR er på vei. Hadde litt mensmurringer for 2 dager siden så trodde det kom den natta, men ingen tegn til TR enda... Eneste jeg merker at jeg tisser veldig mye om dagen, men har blitt flinkere til å drikke mer vann så kan fort bare være derfor :P

Venter nok litt til før jeg tester :-) Får se hvor lenge jeg klarer holde meg.

Men i begge forrige svangerskapa så merket jeg en ekstrem kvalme dagen jeg tok test... Og har ikke vært noe kvalm... Så tviler vel egentlig :P

Skrevet

Hei jenter :)

Har ikke fått lese alt, kommer med en liten oppdatering :)

73modell: Godt å høre at alt er bra med lillespiren, nå kan du kanskje begynne å nyte at du er gravid :)

Lilleblomst: Det var da litt dyrt med 500kr for 4min :( Men det gjør kanskje godt å få snakke med gyn likevel?

Tempen har falt i dag, har masse mensmurringer :( Så da er nok tr snart på besøk igjen :(

Skrevet

Huff snuppa:(

Kanskje det blir greit med den timen hos gyn likevel? Så får du iallefall litt ro og visshet... Kjempe kjedelig med tantebesøk! men du har vel heldigvis ikke så lang visitt?? Det er jo positivt da! :)

Skrevet

Cornflake, ikke gi opp håpet før tanta dukker opp snuppa :-)

Håper du ikke får besøk vennen, men som lilleblomst sier så har du et kort visitt av tanta, og da blir ikke tida frem til EL så lang. Men det beste hadde vært om ho ekle tanta ikke kom på besøk :-)

Marianne, jeg har IKM onsdag/torsdag neste uke *spent*

Nå skal jeg snart se på tangerudbakken :-)

Skrevet

Tusen takk jenter :) Prøver å holde motet oppe. Jeg har fortsatt ikke fått brev fra gyn., så venter venter...

Skrevet

Stikke hodet frem for å si at jeg ikke har glemt dere - har bare gjemt meg litt blant sjøgresset en stund, og piler nok tilbake dit også...

Ikke noe nytt herfra, derfor jeg er litt fraværende selv om jeg leser hver dag. Under en måned til flytting og null nytt på alle fronter... :((

Dossa: håper dagen i morgen også blir en fin minnestund for deg og dine. Håper pappaen din er bedre av lungebetennelsen!

Verpesyk: husk å kjøpe gode tarmbakterier på helsekosten når du er ferdig med antibiotikaen, og bruk minst en boks. Ellers risikerer du sopp og nedsatt immunforsvar for deg og den lille spiren som snart skal sitte!!

73modell: sååå godt å høre at lille spire har det bra! :))))

Ta godt vare på dere selv, jenter! :))

Skrevet

God morgen jenter :-)

Så godt å høre fra deg Roselilly ;-) Ting er tungt når det ikke skjer slik man ønsker, men jeg håper du snart får noen gode nyheter ang jobb og han kjekke *smiler*

Cornflake, ho har ikke dukket opp ennå? Tanta har å holde seg langt vekke :-):-) Bare hold motet opp sjøl om du synes det er vanskelig. Jeg veit at du snart vil få din store drøm oppfylt *smiler*

Dere gravide jenter, hvor lang har dere kommet nå og er det bra med dere snupper?

Vi andre i bollen jobber så godt vi kan slik at vi kan komme etter dere :-):-)

Jentene er kjør i barnehagen. Nå skal gullet på sfo for jeg må il legen idag og ta disse blodprøvene. Etterpå reiser jeg hjem til mine foreldre. Vi kjører sammen til begravelsen idag.

Veit det vil bli en fin seremoni for min onkel *smiler*

Ha en fin dag alle sammen og en god klem til alle snupper i bollen <3<3

Skrevet

Dossa: Du får ha lykke til i begravelse i dag..

Tok en test i dag og den var selvsagt negativ :/ Ikke noen overraskelse, men man håper jo! Nå har jeg bare 1 billigtest igjen, så må ikke bruke den opp før jeg ser om mensen kommer på ikm!

I dag skal jeg ta en kjapp husvask, bake ferdig kaka til søster, hente Leah litt tidlig så vi er klare når pappa kommer å henter oss, så skal vi hente min niese og ste-nevø og ta de med i banken for å tømme sparebøssene:) Så møter søster oss der, og vi blir med henne hjem og spiser masse kake og feirer dagen hennes :D

I går bestilte jeg 2 billetter til Ole Brumm filmen på lørdag, den store kinidagen :) kl.9.15 om morgenen skal jeg og Leah sitte der i spenning å spise popkorn :P Gjett om hun ble glad da jeg fortalte det :) <3

Skrevet

Så koelig det blir med kino, Leah :) Tenker Lille-Leah gleder seg, ja *ler*

Roselilly, godt å høre fra deg igjen. Håper ting løser seg snart for deg, det har du fortjent!

Dossa, masse lykke til i begravelsen i dag! Tenker på deg *klem*

Hvordan går det med pappa'n din? Blir han med i begravelsen?

Cornflake, husker ikke helt hva jeg har skrevet før, men jeg kontaktet selv Medicus, så sendte legen henvisning i etterkant (sånn at jeg slapp unna med egenandel). Og da mener jeg å huske at det gikk ganske fort. Anbefaler deg å ta en telefon til Medicus og spørre. Dere må fylle ut et skjema og sende inn før timen (litt om dere selv, bakgrunn osv). Håper du får komme inn snart :)

Nå er det bare litt over 3 uker til vi skal feire 2-årsdagen til Anton. Må ta det ganske tidlig på dagen, for på kvelden er vi bedt i 50-årsdag til sjefen min. Heldigvis har bhg planleggingsdag på fredagen, så jeg fikk en gyldig grunn til å ta fri :-)) Så da har jeg litt bedre tid til å lage istand til bursdag. Det er jo så mange flinke her, er det noen som har tips til hva jeg kan lage? Tenkte på en kombinasjon av "mat" (pølsehorn, spekemat etc.) og kaker. Tar imot alle forslag med stor takk...

Skrevet

Søte Tigerlise, takk for omtanken. Pappa skal ikke være med i begravelsen idag, men formen blir stadig bedre og jeg er såååå glad for det *smiler*

Gode Leah, omtanken varmer godt :-) Blir en koselig bursdagsfeiring idag for dere alle. Kos dere masse<3

Vi skal også på kino på lørdag. De to eldste vil se knerten i knipe og gleder seg masse til film og popkorn :-)

Nå har jeg vært og tatt blodprøver.

Sitter hjemme og slapper av før jeg må reise kl 11.

Kjenner det skal bli godt når denne dagen er over. Og nå håper jeg det blir LENGE til jeg må i en ny begravelse!!

Takler ikke mer tristhet, dødsfall og motgang. Kroppen og sinnet har fått sin dose nå, det jeg trenger nå er gode nyheter og den beste hadde jo vært om jeg får en positiv test om en ukes tid *smiler*

Skrevet

God morgen jenter :)

Nei søte Dossa, hun ekle har ikke dukket opp ennå...huff...tør nesten ikke å si det høyt. Tempen min steg igjen i dag, håper håper...Jeg har mensmurringer ånd som jeg ofte har rett før mensen :(

Godt å høre at faren din har blitt bedre :) Lykke til i dag, tenker på deg :)

Tigerlise: Takk for tipset :) Det var legen som skulle sende henvisningen, men som vi alle vet, ting tar tid. Men kan jeg ringe til Medius og si det? At jeg har fått henvisning, men har ikke hørt noe ennå?

I dag skal jeg og søskenbarnet mitt ut og shopper :) Må jo vise henne byen også, hun kommer jo helt fra Thailand :)

Skrevet

Rett etter jeg trykket enter så ringte de fra Medicus. Fikk gyn time den 22. desember. Hun dame jeg snakket med sa at jeg og min kjære måtte fylle ut skjema på nettet, hun spurte når jeg forventer å få mensen...og at jeg skal ta blodprøve fra cd3. Godt å vite at vi har begynt med utredning.

Skrevet

Så bra, Cornflake! Skal se vi følges over til 1. tri like over jul :-))) Uansett godt å vite at man er i gang med et-eller-annet! Håper dere får hjelp og at det fører til en frisk og rask spire *smiler*

Skrevet

Så bra at du har fått time og kan begynne utredning!:) Jeg har en følelse av at dere vil få akkurat den hjelpen dere trenger:) du skal jo få en liten en i 2012!;)

Tigerlise: jepp! vi skal alle inn på første tri! nå er vi lei av å vente! selv om livet i bollen er veldig greit da!;)

Sender deg en god klem dossa! ingen skulle behøvd å oppleve så mye vondt på så kort tid! *klems*

Jeg føler meg som ett skikkelig grepa kvinnfolk i dag:) hehe, har kjørt til dynga (ca 30min kjøring unna) med vår digre henger og fått lempet ut masse søppel:) Terapi å hive ting!;)

Da jeg kom hjem var bilen så sinnsykt full av sand fra grusveier jeg har kjørt på, så tok likegodt og spylte bilen med høytrykken (litt terskel for det, siden jeg ikke har gjort det før - vaska bil før men ikke med høytrykk) Ble mye bedre enn det var:)

hmmm... nå har jeg kost meg med bimlesing og lunch, satt på vask og tørk... what too doooooo next?? kan ikke slite meg ut på omtrent den første dagen med energi heller gitt...

strek på el test i dag også, men ikke noe sterkere enn i går.. drømte om testing igjen i natt... får bare roe ned dette, blir jo helt koko av å ønske noe så sterkt!;) hihi

Skrevet

Skal du ikke liksågodt ta en g-test da, Lilleblomst? Er så spent på om du har lagt gullegget :-)))))

Skrevet

hehe, får vente litt med g test tror jeg:) 11dpo i dag, så kan iallefall ta noen dager til med ro... har jo erfart i de andre graviditetene at billige g tester ikke slår ut ordentlig før etter ikm;) gidder ikke kaste de bort eller bli skuffa unødvendig;) også sett at el testene er superpositive etter ikm, og vanlig positive en dag før ikm, så derfor jeg har prøvd meg med de:)

Så enten så har jeg hatt eller skal ha el nå, på en helt annen tid enn jeg og ff mener, eller så er testene feil, eller så kaaan det muligens være noe annet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...