Gå til innhold

fikk stygt arr etter føflekk fjerning, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fjernet en føflekk for 6 år siden og har fått et stygt arr(3 cm langt, 2 bredt ca...om ikke større...)......jeg hater det arret og alle spør meg om hva det er for noe.....

men det er vell ikke noe å gjøre med det?

MEN jeg har lyst til å fjerne flere føflekker(litt store), men kanskje prøve en annen lege?

Noen med erfaringer angående dette?:)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har også 3 stygge arr på ryggen av samme grunn. Angrer på jeg ikke klaget på det tidligere (Er ca 10 år siden nå...)

Ser f... meg ut som om jeg har blitt knivstukket :-/

Jeg tror hun som fjernet dem var rimelig nyansatt..

Skrevet

åj 3 på engang?eller?

legen lurte på om bcg arret var etter føflekken og ble ganske paff når jeg viste han arret etter føflekken.......

Skrevet

Det er slettes ikke sikkert at bytte av lege vil hjelpe.. Enkelte mennesker har ganske enkelt hud som lager store arr uansett hvem som skjærer i den.... I tillegg er det jo sånn at når man fjerner en stor føflekk så må jo huden dras kraftig sammen for å "dekke hullet" og risikoen for arr er da mye større enn om det hadde vært en bitteliten føflekk..

Jeg har selv et par føflekker i ansiktet jeg gjerne skulle fjernet, men har fått beskjed av flere leger at de ikke kan gjøre det uten at det vil bli arr og at jeg må velge om jeg vil leve med føflekkene eller arr så da har jeg valgt føflekkene..

Skrevet

okei takk for svar :)

her ser man at såret revnet en eller annen gang uten at det ble oppdaget, så grodde det da altså slik:(

Skrevet

Ja, men så kunne de kanskje gjort meg oppmerksom på det i forveien..

Får ellers ikke særlig lett arr.

Men men gjort er gjort. Kan jo prøve å lyve på meg at jeg har vært stuntkvinne eller noe :-)

-Hun med knivstikkene.

Annonse

Skrevet

Arr på overkroppen, særlig front, får ofte arr enn andre steder på kroppen. Hudvevet går der i flere retning og gror derfor mer i "Hytt og pine" enn resten. Mulig dere kan finne noe omd ette om dere søker på "arrdannelse", evt "arrdannelse overkropp"

Skrevet

Jeg har fjernet 3 føflekker.

Den ene har jeg et ganske godt synlig arr etter, og den fjrernet jeg hos fastlegen. De to andre ble jeg henvist til plastisk kirurg for å fjerne, fordi fastlegen mente han ikke ville greie å gjøre det særlig pent.

Tråden som den plastiske kirurgen brukte var mye tynnere enn den legen brukte, og stingene var også veldig mye jevnere.

Jeg fikk beskjed av plastiske kirurgen om at dersom jeg ikke ble fornøyd med arrene etter en liten stund, kunne jeg komme tilbake for å rette på de og få de penere.

Så jo, det er stor forskjell på folk, og det er nok ikke alle fastleger som er så flinke til å sy pent. De bare syr det sammen, liksom.

Og har du komplekser på arrene dine, så ta kontakt med en plastisk kirurg, så kan de helt sikkert rette på arrene dine.

Skrevet

for, skulle det stå. "..har du komplekser FOR arrene dine..."

12.41.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...