bezzy Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 merker at jenta mi begynner å trenge litt meir mat, ho får kun pupp so langt. Er ei stor jente på over 7 kilo, merker ho begynner å kreve meir mat av meg no siste veka, og tenker å begynne me litt graut når ho er fylt 4 mnd. MEN er det nokon som har begynt LITT før å introdisere graut? Ho fyller ikkje 4 mmnd før den 7 nov. So er enno att over ei veke. Kan eg begynne so smått no, eller BØR eg vente? Noken kloke ord å få her?
Babyønske �� Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Basert på mine egne erfaringer vil jeg si vent så lenge som mulig. Jeg har ikke gitt grøt til mine før de har vært 5 mnd, men de har allikevel ikke vært klar for det. Og jeg har nå begge ganger opplevd at søvnen deres har blitt helt forstyrret. Samt mageproblemer. Grønnsaksmos/fruktmos er mye mildere for magen å begynne med. Jeg begynte med det til yngste når hun var 4 mnd, og det gikk helt fint. Det var først når hun fikk grøt at ting bare ble rot. Du bestemmer såklart selv. Men kanskje konferere med helsesøster om du begynner før 4 mnd?
mastermind Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Kommer an på hvem du spør. HS sier 6 mnd (iallefall her) mens andre begynner før. Jeg har startet rett før 4 mnd med begge mine, gått helt fint. Begynte med velling på flaske. Uansett prøv et par tre kvelder med litt for å se om hun reagerer, viss ikke så hadde jeg kjørt på ved 4 mnd. Har ikke dilla med to skjeer hver kveld i to uker. Men kommer an på hvem du spør...
bezzy Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2011 tenker sånn som deg mastermind har en gutt på 3, da begynte eg litt før 4 mnd og, men han fekk mme, sø kanskje magen hans var litt meir "rusta", tålte meir. Han var vertfall klar for det
www.gladerebarn.blogg.no Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg tenker at du bør helst vente til 4 mnd hvis du kan. Og når du starter med grøt, så bruk glutenfri type helt i starten. Så er det mindre sjans for mageproblemer. Glutenfri grøt er ris, hirse, quinoa og mais.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 MME-barn er nok litt mer rustet for det ja, da mm inneholder masse bra fordøyelsesenzymer. Men du kan jo evt prøve maisgrøt som skal blandes ut med mm? Kjekt å starte med smaksprøver på formiddag, slik at babyen ikke ligger og skriker hele natta med mageknip dersom den reagerer. Jeg hadde definitivt ventet til babyen var 4 mnd da, grunnet umodne tarmer og skjøre nyrer. Mange babyer tåler fint å få purè da, men man må være obs på at man kan påføre barnet smerter, diarè og forbigående allergier ved for tidlig innføring av mat. Så det må være veldig gode grunner for å gi fast føde for tidlig, syns jeg Vi starta veldig tidlig med smaksprøver til gutten vår (startet når han ble 4 mnd på dato; IKKE 16 uker;D); han sov veldig lite helt siden fødsel og aldri mer enn 2-3 timer sammenhengende, var mye urolig og stort sett hang han i puppen. Veide 8100 gram når han var 4 mnd gammel, så jeg ammet hver 1.-3. time døgnet rundt. Han viste i tillegg veldig stor interesse når vi spiste Dersom du tar noen reale økedøgn så kan det hende du kan fortsette fullammingen, men ja det er vanskelig når de begynner å bli over 8 kg!
bezzy Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2011 får vente 10 dager so er eg på den sikkre side, litt magevondt må vi nok regne med. Men venne seg til mat fra 4 mnd det skal ho
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå