Silje + marsbaby Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har ikke helt skjønt detta med fødeplass. Må man søke selv? Trodde det var noe som gikk gjennom fastlegen, jeg?
Twigsen Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Det er vel fritt sykehusvalg såvidt jeg vet Hvordan det foregår har jeg ikke peiling på.. Hadde et risikosvskap med første min, så ble automatisert til sykehuset med størst kompetanse for akkurat det.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Hvis ikke du har noen spesielle ting (f.eks risikosvangerskap) eller ønske om et populært sykehus (hvor du må søke tidlig), så søker legen din for deg. Det er en del bak på svangerskapspapirene som heter søknad om fødeplass. Denne skal da legen sende inn til ditt lokale sykehus. Har du fortsatt denne lappen i papirene dine? Hvis den ikke er der, så har sannsynligvis legen din sendt den inn. Hvis ikke, be han/hun gjøre det.
MammaMø med to små Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 I de kommunene hvor det kun er et sykehus trenger man ikke søke om man ikke har ønske om å føde et annet sted. Jeg skal IKKE føde på Drammen denne gangen selvom det er der jeg "hører til". Jeg har valgt Riksen pga komplikasjoner sist og utrolig dårlig erfaring med Drammen. Derfor har jeg sendt søknad til Riksen. Sendte søknaden allerede da jeg var 5 uker på vei og fikk plass:)
Silje + marsbaby Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2011 Har du dårlig erfaring med personalet på Drammen, Mammamø? Jeg fikk spm av legen om jeg ville til Drammen eller Tønsberg, og svarte Drammen fordi det er nærmest. Selvom det da blir i annen kommune siden jeg nettopp har flytta til Sande.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Nå kan ikke jeg svare for Mammamø, men jeg har bare gode opplevelser fra Drammen. Hadde planlagt ks der i 2009, og skal føde der igjen nå. Så jeg ville ikke vært nervøs for å føde i Drammen, selv om man selvsagt har ulike opplevelser. Uavhengig av sykehus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå