A_K Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Flere som sliter med økonomien ? Har aldri følt meg så blakk som nå i permisjonstida! Har 80% lønn og det merkes! Ligger på etterskudd hele tida! Litt kjipt når det er nå man har tid til å bruke penger:)
Billie Jean Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg merker ikke så godt at jeg har mindre lønn, men det har flere årsaker: Jeg kjører nesten ikke bil nå når jeg går hjemme (sparer drivstoffutgifter), handler minimalt med klær (går jo uansett rundt i gulpevennlige klær stort sett hele dagen, med unntak av når jeg er ute blant folk, og da skifter jeg jo forresten nesten med en gang jeg kommer hjem. Å, den gode gamle slamsebuksa er så behagelig;) og så er jeg mindre på konserter/kino/cafe o.l. Her er noen tips da, siden jeg egentlig ikke svarte på det du spurte om;): Kanskje du har noe du kan selge på finn? Kan du se en ekstra gang på prisen på dagligvarer? First price og Xtra-produkter er ofte (men absolutt ikke alltid!) gode erstatninger for de kjente merkevarene. (Styr unna spagettien til first price hvis du ikke vil ha en melen og smakløs spagetti uten tyggemotstand;) Bleier har relativt stor prisforskjell - kan det være noe å spare på det? Håper økonomien blir bedre:)
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg er student og kan ikke akkurat skryte, hehe...hadde det ikke vært for at samboeren min tjener ganske bra, så hadde nok vi levd fra mnd til mnd:) Pleier som oftes å kose meg hjemme med småen bortsett fra når jeg handler mat. Her tar vi shoppingen i helgen når alle er med. Regner med at vi hadde slitt hvis jeg dro på shopping hver dag:p
El1 Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Enig, vi har aldri hatt så dårlig råd, ikke engang da jeg var student, OG jeg har aldri hatt mer lyst til å finne på ting! Angrer på at jeg ikke sparte opp masse penger
Håpefull77 Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg er også blakk. Har 80 % lønn jeg også. Var desverre sykemeldt hele svangerskapet og fikk dermed ikke noe særlig med feriepenger. I tillegg har jeg en jobb med mye overtid, som jeg ikke får dekket nå. Så jeg tror jeg totalt går ned 200 000 kr i lønn. Da er overtid, feripenger for sykepengene og feriepengene av permisjonen regnet inn. Så det merkes til de grader. Jeg handler ikke mye, har arvet mye klær. Men ønsker å kjøpe noe selv også. Handler da ikke dyre klær. Men gojenta kan ikke måles i penger:) Angrer ikke på at jeg tok lang permisjon. Men er helt enig i at det merkes godt. Sparekontoen er ganske slunken.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Har ikke merket så mye til det, men kom meg jo heller ikke ut av huset de første 4 mnd etter at Muffin ble født, og har ennå ikke vært på shoppingsenter eller kafé med ham alene.. Ellers hadde jeg nok merka det godt, da 80 % av grunnlønna mi er rundt 50-60 % av det jeg vanligvis hadde tjent Her har vi mengder av arvegods + loppisklær/leker til Muffin, så det har vi spart veldig mange tusenlapper på. Så jeg anbefaler loppemarked og finn.no på det varmeste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå