Gå til innhold

Syns du det er pent med mørke viduskarmer på et hvitt hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det syns ikke jeg, men får ikke mannen med på å male. Han syns det r pnt. Våre karmer er nesten sorte.

Huset er stort, og han mener det trengs en brytning med de mørke karmene. Jeg ønsker å male dem hvite som huset. Eller lyse grå.

Hva syns du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVITE!!

Til nøds lysegrå :P

Skrevet

IKKE mørke karmer på et hvitt hus!! Det er rett og slett en grusom kombinasjon. Det fineste er om alt er helt hvitt:)

Skrevet

HVITE! Er så utrolig fint. Også pynter man opp med masse blomster.. Fiiint<3

Mannen din trenger ikke å bry seg med sånt. Han kan konsentrere seg om bilen sin eller noe annet "manndig" :P

Mal mens han er borte! ;)

Skrevet

Men det er så mange vindu. Og jeg tør ikke klatre helt opp til de øverste i 3 etasje. Så må overtale han:)

Takk for innspill. Kom med flere! Så skal jeg vise han at alle er enige med meg:)

Skrevet

Mørke karmer gjør at vinduene ser mindre ut. Hvite karmer derimot åpner opp huset på en måte, og gjør at det ser mer "velkommende" ut... Det får et mer "sørlandspreg" og glir inn i omgivelsene...

Jeg er enig med deg i at helhvitt hus, med helhvite karmer gir det beste inntrykket, og så er det pent med mye blomster!

Stå på med overtalelsen! Evt kan dere vel hyre inn noen polakker? ;-)

Skrevet

Jeg har selv valgt hvite karmer på mitt nye hus, men må innrømme de sorte er dritstilige... Vi er imidlertid ikke sikre på at huset alltid vil være hvitt, og da er sort utenkelig. Men ikke gamle sorte karmer da.. De nye trendige er veldig tøffe.. Så det kommer jo litt an på hva det er!

Og faktisk er det feil at sorte karmer gjør vinduet mindre og hvite gir mer innbydende utsikt. Det er motsatt.. Kontrasten sender blikket mot vinduet, og det har en fantastisk effekt. Tegn det opp i en illustrasjonsprogram å se :)

men, forandring fryder alltid da, så du blir sikkert fornøyd om du maler. mannen din også :)

Skrevet

Mørke vinduer er langt mer utsatt for slitasje fra vær og sol. En mørk overflate gjør det slik at man må male langt oftere. Ett vindu er svært utsatt for råte og skader, i tillegg er maling av vinduer en direkte drittjobb. Utover dette, vil jeg vel si at å "brekke" av med en voldsom kontrastfarge rundt vinduer er en 70, 80 talls greie.

Skrevet

Nei, det er ikke pent. Vi har lyse grå, syns det er fint. :)

Skrevet

Jeg har sett et stort hvitt hus med mørke karmer. Og jeg syns det huset er utrolig nydelig :) Men det er nok helheten. For det er et eksepsjonelt fint hus i utgangspunktet. Og de har veldig fin hage og innkjørsel.

Skrevet

Lysegrått er ikke fint til hvite hus

Skrevet

Hvite er forferdelig kjedelig og helt mørke blir for stor kontrast, men en lys farge på karmene er fint. Hvilken farge kommer jo ann på hvilket hus.

Skrevet

Grå vinduskarmer syns jeg kan være pent.(penere med en gråtone en hvite karmer på ett hvitt hus syns jeg.).. men ikke sorte:.....

Skrevet

morsomt å lese ditt svar 23,15 en herlig motvekt til likestillingensmafia her på dib/bim...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...