Gå til innhold

21.10.11 <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag 21 oktober meldte vårt lille nurk sin ankomst. 8 dager over termin.

Hadde overtidskontroll på Ahus dagen før, hvor jeg ble strippet av legen. Hadde mensmurringer hele den dagen, men da de dabbet av utpå kvelden trodde jeg at det ikke hatt den effekten jeg ønsket..

Våknet på fredagen etter å ha sovet som en stein, var så godt og endelig være uthvilt..

Kl 11.30 merket jeg menssmerter som kom i tak, men var veldig mildt så var fryktelig usikker.. Men de tok seg kraftig opp og ble vonde på kort tid..

14.45 kom vi inn på føderommet på Ahus og jeg hadde (dessverre tenkte jeg da) 3 cm åpning. Fra nå av forsvinner all følelse av tid, det føltes som om ting tok evigheter.. Lystgassen hjalp noe, men så mistet den noe av effekten og det ble jævlig vondt for å si det mildt.

Epidural = Himmelen!!! Den ble redninga for min del, jeg kvikna til å lå i senga og spøkte, spiste sjokolde og potetgull, fikk til og med lest litt i Vi Menn.. Hehe.. Samtidig som jeg fikk epidural ble jeg og satt på drypp. Vannet gikk, og var dessverre misfarget, så jordmor satte en elektrode (eller noe sånt) på hodet til babyen.

Så skjønte jeg på jordmor at det var noe som ikke stemte, jeg ble sjekket sånn ca hvert 5 min ettersom jeg hadde trykketrang fra 6 cm åpning, og hun skrudde av lystgassen og jeg ble satt på oksygen..

Lille nurket var en stjernekikker og ting gikk plutselig veldig tregt.. Jordmor fikk inn en jordmor til, etter hvisk og tisk bel det sendt bud etter barnelegen.. Jeg ble hyper stressa og gubben ble redd!! De skrudde opp dryppet og jeg fikk beskjed om å bli forbanna og trykke det jeg var kar (kvinne?) om.. Nurket kom sakte men sikkert nedover, og etter noen trykk som tok heeelt kraften fra meg var det stopp.. Og selvfølgelig stoppet det opp på det vondeste stedet, hodet sto i spenn i åpningen.. Jeg har aldri i mitt liv kjeftet og banna så mye som akkurat da.. Jordmor og lege begynte å diskutere vakum og å klippe meg(!!!)

Jeg skreik av mine lunger fulle kraft at det var uakutelt, trakk pusten og trykket som om det sto om livet, ga blaffen i rier og jordmor, nå skulle den ungen ut.

Så jeg trykket ungen ut mellom 2 rier og fikk endelig møte nurket som viste seg å være en prinsesse <3 kl var da 20.35.

Det ble noen sting, men lille Tuva var helt klart verdt det!!!

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...