Gjest Mafan Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Noen her som hadde bekkenløsning og fremdeles har trøbbel med bekkenet? Jeg sliter fortsatt og nå er det 3 mnd siden jeg fødte på lørdag som kommer. Smertene er faktisk verre nå, da jeg holdt meg rimelig smertefri helt frem til fødsel... Noen andre som fortsatt sliter, og kan dele erfaringer, hva gjør dere? Er så sliten og frustrert og lei meg.. Jeg har aldri levd med smerter før, og det tar sånn på.... Er en uvant situasjon å være i. Og jeg hadde gledet meg sånn til denne tiden med barnet mitt, som i stedet har blitt en tid med mye vondt og frustrasjon, der jeg ser på andre folk som ja, bare går en tur, og tenker at det kan ikkje jeg... Hadde vært godt hvis noen andre var i samme siuasjon og kanskje kunne kommet med noen erfaringer, eventuelt noen som har opplevd lignende og også opplevd at det blir bedre. For meg har det bare blitt verre...
maiprinsessa:) Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er i samme situasjon!Fikk bekkenplager i uke 10 i svangerskapet,er nå 5 mnd siden fødsel og sliter enda med smerter i bekkenet!Har idag vært hos lege,og etter undersøkelse viser det seg at jeg har skjevt bekken.Så nå har jeg blitt henvist til fysio! Bortifra det så prøver jeg å gå turer i ujevnt terreng,ikke bare asfalt!Små skritt,og når jeg skal bøye med for å ta opp no`,så bøyer jeg knærne. mitt råd til deg,er å ringe legen,få en henvisning til fysio og start med behandling!
Gjest Mafan Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Takk for svar! Jeg går til fysio, fellestrening, prøvde kiropraktor fra uke 6, ble litt bedre trodde jeg, men så etter det mye verre. Skal bli flinkerer nå til å gjøre øvelser fra fellestrening hjemme, og så lyurte jeg litt på slyngetrening. Det verste jeg gjør er egentlig å gå tur, føler det trigger smertene litt. Men du klarer turer i ulendt terreng? Er smertene dine til stede hele tiden. For meg er det 24/7 akkurat nå, det verste er egentlig å sitte. Klarer å gå rolig rundt i leiligheten, når jeg sitter er det veldig ubehagelig... Litt slitsomt for jeg føler jeg aldri får slappet av..
maiprinsessa:) Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Smertene ligger å trigger konstant,men jeg føler det er "lettere" å gå i ujevnt terreng enn bare asfalt..Bare jeg støvsuger eller gjør litt rengjøring her hjemme,så ligger jeg rett ut etterpå.Vanskelig når man da er alene til ei lita frøken. Hva slags øvelser er det du har fått som du kan gjøre hjemme?kanskje jeg kan prøve de jeg også,se om det "lindrer" litt her:)
Gjest Mafan Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Samme her, det ligger og trigger hele veien... Litt slemt å si det men "godt" det ikke bare er meg, selv om jeg selvsagt ikke unner noen å ha det slikt så er det godt jeg ikke er alene i situasjonen hvis du skjønner... Vanskelig å forklare øvelsene slik over nett.. Jeg har faktisk noen på data i en pdf fil. Du kan prøve å sende mailadressen din til meg på personlig melding så kan jeg sende til deg. Hvis du finner en fysio som er spesialist på kvinnehelse/bekkenproblemer så vil du sannsynligvis få veiledning ifht øvelser du kan gjøre for å styrke bekkenmuskulaturen, som har vist seg å være gunstig for oss som sliter med bekkenet. I tillegg har noen god effekt av akupunktur, jeg har tenkt å prøve ut det også om det ikke blir bedring snart...
Gjest Mafan Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Men har du virkelig slitt siden uke 10 uten at du har fått henvisning til fysio?
maiprinsessa:) Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Jeg fikk henvisning i uke 10 av lege til fysio,men vedkommende mente at det ikke var bekkenet som var problemet!Jeg fikk beskjed om å trene,gå og ta bøy/tøy øvelser hjemme! Kan vel si det sånn at den fysioterapeuten bør gå AV med pensjon og slutte å behandle mennesker!Og ja,jeg har da ringt og sagt min mening!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå