Lille Ballerina Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Har hørt at dette er kjempepraktisk til vinterbaby - men finner ikke i babybutikkene her hvor jeg bor, så ser ut til at jeg må bestille på nett. Noen som har noen å anbefale? Ikke dun - vil ha noe litt tynnere. Synes Kaizer sine så bra ut (både i fleece og de vatterte), men noen som har prøvd de? Og hvor lenge kan man bruke posen, de er vel ganske små, så blir kanskje fort trangt?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Fant denne på nettet: http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=959095&b_kid=200692 Men jeg har kjøpt brukt på finn.no... den er noe alla denne på linken =) Første vinterbabyen vår så jeg er fersk på bilstolpose selv, men jeg får bare teste =)
CJ-011 Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Er det virkelig nødvendig med en slik pose, eller holder det å kle på ungen godt og varme opp bilen? (Får min første når som helst nå og har ikke kjøpt det.. Men har voksipose til vogna da.)
Skrømti Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg hadde vel nesten ikke hørt om bilstolpose før jeg leste om det her. Det er sikkert ganske praktisk hvis man skal bare ut i bilen og inn i hus etterpå / eventuelt tar bilstolen med seg. Men jeg kommer ikke til å kjøpe det, holder meg til den gode gamle metoden med pledd over.. !
Toherligegutter Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Vi brukte denne her, og veldig fornøyd med den. Veldig kjekt å ikke måtte kle på de små babyene altfor mye yttertøy. http://going.no/art-8.asp?id=26&iPageID=3 Denne kan jo brukes i vogna etterhvert også.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Vi har kun hatt pose til vogna med de andre, men nå får vi vinterbaby og han blir født på den tiden det begynner å bli skikkelig kaldt.. Jeg er nødt til å frakte unger på skolen hver dag (på de kaldeste dagene) og må da ha med mini.... Skal bilen bli varm nok til å slippe annet enn en vanlig dress i -20 grader mnå jo bilen stå på tomgang i 30 min og det er vel kanskje ikke helt miljøvennlig.... Kommer nok til å starte den 5-10 min før vi skal reise, men er begrensa hvor varm den blir da... Ikke har vi motorvarmer på den og ikke garasje.... Og siden vi skal bytte den (vet bare ikke når) så gidder vi ikke montere motorvarmer på den heller =) Men det er vel ingen nødvendighet!!! Bare vet at jeg ønsket meg en slik nå og da har vi kjøpt en brukt=) Alt annet har vi fra før siden vi har to barn allerede =)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 27. oktober 2011 #7 Skrevet 27. oktober 2011 Datteren min ble født i okt 2010, og jeg må innrømme at bilstolposen var det BESTE kjøpet jeg gjorde! Utrolig deilig å bare kunne legge henne ned i bilstolen når vi skulle dra+ at det ble ikke så trangt med seler osv. Brukte den også i vognen:) så jeg sier bare LØP Å KJØP! Vi kjøpte en på kid,og den var i dun og kostet 300 kr tror jeg det var. Og den var i tillegg lenger enn den som de har på barnas hus iallefall:)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Se på kid.no og Ronja dunbag den er det uttak til 5 punkt sele og den er 105 cm lang:) koster 500 kr nå ser jeg.
katie77 Skrevet 27. oktober 2011 #9 Skrevet 27. oktober 2011 Vi har kjøpt maxi cosi sin vatterte. Den er kjempe fin, gleder meg til å ta den i bruk.
SNoor Skrevet 27. oktober 2011 #10 Skrevet 27. oktober 2011 Takk for tips om den på Kid:) Den ser jo like god ut som Odenwalder sin, og er billigere. Dessuten er det en link inne på Kid sine sider nå, som gir deg 20% på babyprodekter ved ett kjøp. Da koster jo bare posen 400 kr, og det jo Supert;)
Lille Ballerina Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 27. oktober 2011 Er nok ikke noen absolutt nødvendighet, men jeg synes i alle fall at det hørtes kjempepraktisk ut. Huskar fra sist at det ble veldig klumpete å ha på babyen masse tykke klær, og ofte skal man jo inn og ut når man bruker bilen. Dermed ender man opp med svett og varm baby inne og må styre av og på med klær. Med bilstolposen kan man heller ha på litt tynnere lag med klær, og de holder seg allikevel varm og god i bilen. Jeg kjøpte Kaizer sin på en barneutstyrsbutikk i dag og ga 499 for den. Ser de har den til 399 på lilleprinsen.no, men da må man jo betale porto i tillegg. Jeg valgte en ikke fullt så tykk pose (vattert med fleece inni) siden jeg har hørt at de i dun kan bli vel varme hvis man skal kjøre et stykke, også supplerer jeg heller med et teppe oppå hvis det blir for kaldt. Posen kan jo forrsten også brukes i vogna. Tror jeg kommer til å bli kjempefornøyd, og satser på at det var en god investering
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 27. oktober 2011 #12 Skrevet 27. oktober 2011 Når det blir varmere inne i bilen er det bare å dra ned glidelåsen på dunposen:) Synes den på kid var toppers da den var såpass lang også så den også kunne brukes i vognen. Greit med dunpose på vinteren i vogn også Så bra novemberbaby-baby at posen kun kommer på 400 kr:) Det er billig i forhold til mange andre:) Løp og kjøp:)
Jomfruen76 Skrevet 28. oktober 2011 #13 Skrevet 28. oktober 2011 Hei.Jeg mener at det ikke er nødvendig med bilstolpose. Det er dyrt og blir brukt forholdsvis lite.
3barnsmor123 Skrevet 28. oktober 2011 #14 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har kjøpt odenwalder sin ( viste ikke de hadde på kid da jeg kjøpte den)! Vet at den kommer til å bli brukt på hver enste biltur gjennom hele vinteren så for oss så er det nok et knall kjøp(er mye på farta), nydelig å slippe å kle på snuppa dress å masse greier...de små er som regel ikke så fornøyd med det Lykke til med valget ditt
nyttårsprins Skrevet 28. oktober 2011 #15 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg synes bilstolpose er helt genialt. Vi bruker bil mye, og er mye på fjellet. For oss er det helt essensielt å slippe av- og påkledning mer enn nødvendig. Dessuten er det mye lettere å åpne posen om det blir for varmt, - enn å kle av babyen når den sitter i bilstol. Tror man må se hva slags behov man har - og vurdere deretter. For dem som ikke kjører mye, og ikke bor i kalde strøk er det kanskje ikke nødvendig. Men for oss er dette et absolutt MUST!!!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 29. oktober 2011 #16 Skrevet 29. oktober 2011 Er kjempefornøyd med min rosa oddenwader babynest fra barnas hus:) Anbefales på det sterkeste:)
Flower84 Skrevet 29. oktober 2011 #17 Skrevet 29. oktober 2011 Se på Rudo.no der har de Bozz bilstolpose til 298.-
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 30. oktober 2011 #18 Skrevet 30. oktober 2011 Er ikke disse ganske geniale i vognen også? Til nyfødt?
3barnsmor123 Skrevet 30. oktober 2011 #19 Skrevet 30. oktober 2011 jo det vil jeg tro, den lysrosa jeg har kjøpt passer kjempe fint i vogna så kan godt hende den blir brukt der den aller første tiden før jeg begynner å bruke voksi urban posen i vogna når kulda slåt t
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå