Gå til innhold

Muffin kastet opp MASSE...

Anbefalte innlegg

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

... Like før han skulle legge seg i kveld, og slokna på tom mage kl 1930 :( Ingen feber eller diarè. Burde jeg vekke ham f eks midnatt og gi en flaske melk, dersom han ikke våkner av seg selv før det? Sånne småtasser får jo så fort forstyrrelser i væskebalansen, og hans magesekk var definitivt HELT tom når han sovnet stakkars :(

Trur han kan ha reagert på en 6 mnd yoghurtgrøt som han fikk til lunsj i dag :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du overforet han litt? Dette skjedde med lillegutt når han var baby flere ganger. Spesielt hvis han fikk litt ekstra mye mat og sove på. Det hjalp og gi magen litt tid til å roe seg så bare vent til han er sulten og gi han mat da :)

Skrevet

Huff stakkars :(

Tror nok de regulerer det der fint selv, så lenge det ikke pågår over lengre tid så ville jeg latt han sove når han sover.

Men av erfaring så kommer han sikkert nok til å våkne iløpet av kvelden eller natta og vil ha melk. Her drikker pjokken både vann og melk i søvne, så du kan jo prøve om han ikke våkner. Du merker fort om han vil ha eller snur seg vekk.

God bedring lille muffin :)

Skrevet

Stakkar liten :( Kroppen sier i fra dersom den ikke liker noe av det vi mammaer tester ut. Det har jeg også fått erfare nylig. Ville gitt ham en flaske ved mittnatt som du sier selv. Han vil nok våkne når han er sulten/tørst uansett, men dersom mammahjertet ditt sier at det er lurt å gi ham litt påfyll i magen ville jeg gjort det :) Madde kastet også opp rett før jeg la henne i kveld. Måtte pytte pysj to ganger så tenker å gjøre det samme som deg :)

Skrevet

Det går sikkert fint hvis du gir drikke i morgen tidlig. Ellers våkner han nok selv hvis han er veldig tørst.

Men jeg ville sjekket ham jevnlig i natt eller sovet på samme rom som ham. Poden vår har dessverre ved flere tilfeller kastet opp i søvne uten at han sier ifra eller våkner, og det er ganske skummelt.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Ja han ble nok overforet i ettermiddag, for han skrek og skrek og vi skjønte ikke hva det var; han var trøtt og vi fikk ham ikke til å sove, så ble han overtrøtt og ville hvertfall ikke sove, stakkars liten <3 Så vi tenkte det var sult og gav ham nok for mye mat (gutten gaper jo som bare det så det er ikke alltid så lett å skjønne :P hehe)....

Ja vi sover vegg i vegg, jeg har babycall med kamera og har søvnproblemer så jeg titter på ham hvertfall hver halvtime..

Skrevet

God bedring til Muffin:) Tror jeg ville latt han sove så lenge han sover jeg, så kan han få noe om han våkner. Ellers holder det vel med påfyll igjen i morgen tidlig vil jeg tro:)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Ja jeg har funnet ut at jeg lar ham sove, også gir vi ham en dugelig porsjon med mme på flaske når han våkner :) Han våkner som regel 1-2 ggr per natt uansett så går nok bra, hvertfall da han er i veldig godt hold og alltid har vært flink til å spise og drikke :) Tusen takk for masse gode råd, godt for en førstegangsmor å lufte hjernen med andre mammer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...