f-mail Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har en gutt på over 1år som aldri har villet ta flaske eller bruke sutt, og han har sovet i samme seng som meg. Puppen har altså vært en matstasjon, trøst-, kose- og sovepupp. Har nå tenkt å slutte med ammingen og legge han på eget rom. Noen forslag til hvordan jeg skal gå fram?? Syns det virker så brutalt å slutte med pupp og legge han på eget rom når han ikke har noe å trøste eller kose seg med.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Her ammet jeg i søvn helt til hun ble 1 år gammel, da tok jeg full puppeavvenning både på dag og natt. Ble litt hyl og skrik første kvelden, men kveld og natt nr 2 var det null problemer- så det hele gikk virkelig over ALL forventning Jeg bysset henne på armen helt til hun sov lett, og la henne da ned i senga, slik at hun sovnet skikkelig og tungt nede i senga, ikke på armen min. På denne måten ble overgangen myk, og vi slapp masser av hyl og skrik ved å bare legge henne tvert i senga uten pupp eller byssing. Men samtidig slapp vi søvnassosiasjonsproblemer fordi hun faktisk sovnet skikkelig i egen seng, og ikke ved byssing eller amming. Genialt spør du meg, men sikkert altfor "soft" ifølge mange andre;) Når det gjelder eget rom så sover hun forresten på rommet sitt første halvdel av natta, men når hun småvåkner en gang mellom 01 og 04 kommer hun som regel over i senga vår, og så sover vi så fint sammen der fram til morgenen (uten pupp altså). Synes det er så koselig å sove sammen, også er jeg så fryktelig TRØTT om natta at jeg glatt velger enkleste løsning og det som vil gi oss alle mest mulig søvn;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå