Gå til innhold

Hvor fort kan man komme igang med ivf etter SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så heldig å bli gravid samtidig som vi fikk innkalling til ivf, men mistet dessverre spiren sist torsdag ca. 9+2 uker på vei. Alt kom ut så jeg slapp utskrapning. Tok blodprøve for å måle hcg i går, og skal ta ny prøve i morgen for å se at det synker som det skal. Nå er vi selvfølgelig ivrige på å komme igang med ivf. Noen som har erfaring med hvor lang tid vi kan regne med at det tar? Vi er ferdig utredet og kan sånn sett bare sette i gang, men man må sikkert ha en eller flere sykluser først før man kan starte? Eller? Er så spent på det som ligger foran oss, håper virkelig det skal gå veien nå :-)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor holder du til?

Jeg er hos St.Olavs i trondheim. Mistet den 04.07. Så fikk beskjed å ringe inn neste mens. Den var da på slutten av juli. Da etter det på 20-e mensdagen starta jeg med nesesprayen.

Men har lest at noen må stå over den neste mensen også.

Ringer du klinikken så avtaler dokke det nok. ;)

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg skal også på St. Olavs. Ringte på mandag, men var nok litt for ivrig... Må vente på svar fra hcg-prøvene for å se at de synker som de skal. Tar siste blodprøve i dag, så regner med jeg kan ringe dem neste uke. Flott om vi kan starte allerede ved neste mens, men er innstilt på å vente litt til (selv om jeg vil bli gravid NÅ, hehe).

Hvor langt var du på vei da dere mistet? Og hvor ligger du i løypa nå?

Skrevet

Var 5+3 sist og er likedans nå faktisk. Begynte å blø i dag. Sist var det SA siden det var veldig gode hcg stigningene men nå har jeg hatt kjemisk. Har tatt blodprøver som ligger veldig lavt og dei sank istedenfor å gå opp. Jeg skal prøve å ringe dem seinere i dag. Har veldig lyst å prøve blodfortynnende og prednisolon siden jeg har endo. Og egga er gode. Sist jeg prøvde å mase meg til det så fikk jeg ikke. Antar at jeg får ikke nå heller. Men skader jo ikke å spørre :) Utredning får man heller ikke etter 2 ganger... Vurderer å gå til en privat gynekolog å skjekke det der med blodgjennomstrømminga i livmoren.

Det sies jo at det er lettere å bli gravid etter en SA. Vet ikke hvorfor. Så jeg vil ikke vente tror jeg. Har dem ledig i desember så vil jeg ha innsett da. Vi skal ha fryseforsøk neste gang.

Skrevet

Så kjedelig at det ikke går veien for dere denne gangen heller :-( Krysser fingrene for at den sitter på neste forsøk :-)

Mulig man må vente lenger etter SA når man nærmer seg 10 uker enn når man er 5-6? Var en relativt stor klump som kom ut... Jeg får høre med dem så snart jeg får svar på prøvene.

Skrevet

Du må ikke la pavirkes av meg altså ;) Kan vaere godt å ta en pause på i noen mån sikkert! :D

Skrevet

Hehe, her tar vi ikke lengre pause enn vi må :-) Regner med de ikke vil sette igang ivf-prosessen før de mener kroppen min er klar for det, og da er vi så absolutt med!

Skrevet

Da har jeg snakket med både gyn og Fertilitetsklinikken. Hcg-nivået synker som det skal, men vi skal vente en syklus før vi starter prosessen. Er satt opp på kort regime, så om ikke syklusene kødder for mye med meg, så kan vi være i gang allerede om et par mnd. :-))) Så glad nå!!! Kan jo faktisk være så heldig å få 2012-baby likevel. Kjenner spenningenivået steg noen hakk igjen, hehe. Gru-gleder meg til det vi skal igjennom, men håper så inderlig at vi får et positivt resultat ut av dette! Så skal vi nok klare de utfordringene som dukker opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...