Gå til innhold

Det med hjerterytmen var bare tull (for meg i hvertfall)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ordinær ul i går og vi venter en jente. Hjerterytmen var ved siste kontroll 120- det skal, i følge det hele hjerterytme greiene tilsvare gutt, men hos meg stemte det altså ikke.

Derimot stemte det med planlagt/ ikke planlagt....

Denne graviditeten var en veldig ønskelig overraskelse, men vi gjorde ikke noe veldig aktivt for å få det til (passet på eggløsning etc). Ofte blir det da visstnok jenter... dersom barnet er veldig planlagt blir det som oftest gutt... dette stemmer med VELDIG mange jeg kjenner:) Stemmer det med deg? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Hippo ღ
Skrevet

Gratulerer med jenta :)

Tja, jeg tror ikke på at om man prøver veldig så blir det gutt. Tror mer på tilfeldigheter :)

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Gratulerer, spennende;)

Jeg har faktisk aldri hørt dette med kjønn og planlagt/ikke planlagt, men det stemmer ikke her.

Første gang prøvde i 18 mnd og hadde to SA`er, og det ble jente. Denne gangen venter vi gutt, og prøvde bare i 5 mnd før det klaffet.

Skrevet

ang det med hjertelyd, det finnes jo alltid unntak :) Er ikke sånn at det ALLTID skal være gutt hvis det er lav hjerterytme,men stort sett er det sånn. Men gratulerer med en jente i vente <3

Og det med planlagt/ikke planlagt har ikke noe med at hvis man prøver såå blir det gutt, og hvis ikke så blir det jente. Det har seg sånn at jentecellene lever lenger, men guttecellene er raskere en jentecellene. Så hvis dere prøver noen dager før eggløsning, så blir det gjerne jente for de er mest utholdne, guttecellene dør da på veien. Mens hvis dere prøver på eggløsningsdagen, så blir det ofte gutt, for de kommer raskest frem.

Jeg har to uplanlagte, og deer gutter begge to :)

Skrevet

dette barnet her er veeldig planlagt, da vi har måtte bruke donor og det gikk på forsøk nr 3. og her ventes en jente =) så stemmer nok ikke for meg.

Skrevet

Jeg har også lest at gutteceller produseres fortere enn jenter så når du prøver mye så har du jo somregel ofte sex og da er det flere gutter enn jenter i "omløp" men de er jo selvfølgelig ikke en gitt sannhet:) Jeg hadde jo aldri tort å stole på noe slikt, men jeg syntes det er så artig å se:)

Satt med en lang liste over "tegn" på gutt og jente før ultralyd for å gjette hva det ble (bare for moro) hadde en veeeeldig sterk guttefølelse (så sterk at selv om jordmor er 99% sikker på jente, og vi så det selv også, så klarer jeg ikke slippe følelsen på gutt) men nesten alle "tegnene" sa jente.

Skrevet

Vi har et veldig planlagt prøverørsbarn som er jente (sansynligvis) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...