ToneC Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Gutten min er snart 5 mnd og synes det er vanskelig å vite hva vi skal gjøre, som er utviklende for han. Ligger mye på matta si i stua, og også ved babygymen. Sitter også mye sammen med han, men synes han til tider blir fort utålmodig. Forsøker og ikke ha tven så mye på. Synger for han og går en tur hver dag. Noen andre forslag? (er også i barselgruppe 1 gang i uka)
Reddiken Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Her går det mye i det samme. Gutten min blir 7 mnd i begynnelsen av november. Han ligger endel for seg selv på matta, og der vandrer han rundt (sklir rundt i sirkel) blant lekene, og trykker og drar og undersøker på alle tingene, Innimellom ligger jeg der sammen med ham, og da leker vi med pleddet, og gjemmer oss og tuller mye. Også viser jeg ham bilder i diverse blad med friske farger eller smilende mennesker. Synger også endel til ham, men blir så oppgitt over meg selv fordi jeg har glemt så mange barnetekster :-) Husker bare de første strofene, så det blir mye nynning :-) Kan ikke ha tven så mye på, for da er det kun den som gjelder, men bruker den i nødsfall. Triller en tur hver dag, men da sover han jo. Ellers elsker han å sitte i sofaen og se ut. Av og til passerer det en bil, og da er det stor ståhei. Jeg også tenker endel på om jeg gjør nok for å stimulere utviklingen hans, men prøver å tenke at jeg gjør mitt beste. Men skal kjøpe meg noen enkle billedbøker etterhvert som jeg kan vise ham. Tips mottas med takk her også ;-)
jente_80 Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 hun ligger alene under babygymen, eller vi ligger på golvet med henne, trener på å rulle rundt, ser på leker, lager grimaser, koser ved hvert bleieskift, skravler mye med henne, bærer henne rundt i leiligheten for å se på ting, går tur ute både med vogn og bæresele, er på babysvømming, er på musikk fra livets begynnelse, treffer en fast gjeng 1 gang hver uke (mødre med babyer), har besøk, drar på besøk.. og alt mulig som er gøy med å gå hjemme!! Lillemor er forresten snart 6 mnd! (HJELP)
Babygirl Juni11 Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Her er snuppa 4,5 mnd og vi bruker mye tid på å synge (hun elsker å bli sunget for), øve på å ligge på magen, leke under babygymen, kose på stellebordet og kose på gulvet. Ofte ligger hun på ryggen og ser på meg- hun kan visst studere ansiktet mitt i timesvis:) Vi er også ute på tur, men det er jo ikke så stimulerende siden hun sover da. Men det beste hun vet er å være ute og se på folk og ting (trær med blader som beveger seg) og observere. HUn er super-nysgjerrig, så jeg tenker at å bare få se seg rundt er bra stimuli.... men jeg føler at jeg gjrø for lite og vurderer babysvømming snart. Eller bare ta henne med i svømmehallen selv... Prøvde babysang her om dagen men det var skikkelig teite greier. Da synger jeg heller selv:) Apropos å ligge på magen- noen fler med 4-5 mnd bebiser som ikke klarer å rulle rundt enda?
jente_80 Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Hei Babygirl Bare for å svare på dette med rulling; vår jente klarte ikke å rulle selv før nå nylig.. da hun var ca 5,5 mnd. Hun ruller bare en vei, og det er fra rygg til mage - mot sin høyre side. Hun kommer seg ikke tilbake, og blir illsint!! Vi trener litt hver dag på rulling, men jeg antar det blir mer når hun knekker koden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå