Gå til innhold

Trenger gode råd og forslag til hva jeg bør gjøre i forhold til faren til barnet mitt.

snartsingelmamma

Anbefalte innlegg

Jeg møtte en mann i slutten av sommeren, og etter noen uker fant jeg ut at jeg hadde blitt gravid.. Da jeg fortalte det til han, stoppet forholdet vårt i det øyeblikket. Han ble helt kald og det eneste han snakket om var at jeg måtte ta abort med en gang. Han gjorde alt han kunne for å presse og manipulere meg til det, og terroriserte telefonen min. Han var i et annet land da jeg fortalte han det. Han er en ganske offentlig person i de sosiale kretsene han er en del av, og reiser en del i forbindelse med jobben sin. Jeg vet nå at han har en kjæreste i det landet i europa han oppholder seg mest, og som han har vært sammen med i mange år. Jeg tviler sterkt på jeg er den første han har vært utro med..

Syns dere jeg bør gjøre noe i forhold til kjæresten hans, (jeg vet hva hun heter på facebook) eller syns dere jeg bare bør la det ligge? Sannheten om han kommer vel fram til slutt uansett...? Off, jeg er bare så bitter, og har litt lyst på hevn..men kanskje hans hevn da igjen hadde blitt ennå værre?!

Jeg har forstått det som at han er livredd for at alt skal komme ut, både i forhold til ryktet hans, som jeg vet han er svært opptatt av, og i forhold til kjæresten. Han har til og med blokkert meg fra facebook nå.

Han har aldrig spurt meg hva jeg tenker og føler om graviditeten og det å ta abort. Det eneste jeg har fått fram i de utallige telefonsamtalene våre, er at det ikke er så lett for meg å bare gå å gjøre det, men en valg jeg må tenke godt over. Jeg visste vel egentlig ganske tidlig, at en abort ville vært helt umulig for meg å gjennomføre. Men det klarte jeg ikke å si klart ifra om i telefonen, på grunn av måten han var på. Jeg har ikke snakket med han på flere uker nå, han har ikke svart på den siste mailen min. Vel, jeg sa det ville bli min siste mail til han på grunn av oppførslen hans, men det er rart han ikke lurer på hva som skjer.. Nå er det også for sent å ta abort, så jeg syns det er rart han ikke vil vite om jeg har gjennomført det..

Vel, det jeg lurer aller mest på er hva jeg skal gjøre i forhold til barnet mitt, som jeg syns fortjerner å vite om sitt biologiske opphav. Syns dere jeg bør fortelle han om barnet før det blir født, eller vente noen år?? Hva tror dere er best i forhold til sjansen for at han tar seg bryet til å møte barnet en gang i framtiden, om barnet måtte ønske det?

I forhold til fødselsattesten: Han kommer fra en annen verdensdel, og jeg vet at det navnet han bruker her i europa ikke er hans ekte navn. Jeg kunne nok klart å finne ut om hans ekte navn, for eksempel ved å spørre han og true med å spørre kjæresten eller andre om hans ekte navn hvis han ikke gir det til meg selv, men det frister veldig lite å sette igang så mye styr. Han hadde nok garanert ikke betalt noe for barnet uansett. Men på den andre siden, så syns jeg barnet mitt har rett til å vite hva faren heter. Syns dere jeg bør skrive navn ukjent, eller få tak i navnet hans?? Off..dette er så vanskelig...

Fortsetter under...

Heisann,

Føler så med deg som er i den situasjonen.

Jeg er i litt lignende situasjon, ble gravid med en som sa han var kjæresten min men hadde en hvis ikke flere på si hvor han gjorde henne gravid og..han bor sammen med den andre dama og jeg er alene med ett barn. Tenkte og å skrive far ukjent, men fant ut at jeg ville ha far på dokumentene til nav, men ikke folkeregisteret.

Min eks prøvde og å manipulere meg til å ta abort, men dette var ikke noe jeg klarte....han ringte noen ganger og sa han ville ha kontakt osvosv men nå etter 4 mnd har han fremdeles ikke sett barnet sitt.

Skrev inn her om hva jeg skulle gjøre før jeg fikk barnet og da var rådene jeg fikk at jeg måtte bare se å kutte ut barnefaren og at barnet mitt ikke fortjente en slik idiot av en far...har også spurt hva jeg bør gjøre etter barnet ble født og da er rådene man får at man må ha kntakt med barnefar hvis barnefar vil uansett hva han har gjort. Men jeg vil anbefale å skrive barnefar på for da har du gjort ditt i forhold til barnet ditt.

Det som er viktig uansett er at barnet har personer som bryr seg om det....barnet kan ikke for at faren viste seg å være en idiot.

Det jeg har blitt anbefalt er faktisk å skrive ett brev om hvordan jeg har taklet alt å beholde dette til barnet blir gammel nok til å forstå for å så gi det for at det skal skjønne hvorfor man tok valgene man tok.

Vet ikke om det hjalp deg noe, men bare skriv en melding eller noe slik hvis du vil prate om det...har allerde vært i gjennom litt her...

Huff .. Det m manipulering vet jeg alt om :s til og m trussler :( men jeg hadde bestemt meg. Har fått høre alt fra hvordan jeg ødelegger livet han til at jeg er ute etter pengene hans :s men til tross for alt dette har jeg ført han opp som far av mange forskjellige grunner. Å har gitt han beskjed om "viktige" ting som første kontroll og ul. Og sagt at dersom han lurer på noe ang barnet skal jeg svare. Utover d gir jeg ikke respons på dritt rett og slett.

Ikke kontakt hans kjæreste før du spørr deg selv om hvorfor i søke dager det skulle ha noe betydning for deg og babyen?

Selv får jeg ikke noe spørsmål om jeg eller barnet har det bra. Etter 4 Mnd hører jeg aldri noe. Derfor har jeg ikke tenkt å opplyse han om fødsel heller. Han vet terminen å derfra er det opp til han. Jeg orker ikke sån støy i livet mitt mer jeg å jeg og vesle jenta kommer til å få det helt fint :)

Gjør det du burde som opplyse om termin, ul osv. Utover det fokuser på deg og babyen. Lykke til :)

• 4 måneder senere...

Jeg vil gjerne høre litt om hvordan det har gått med dere som har skrevet her, eventuelt andre i lignende situasjon. Jeg er i 90% lik situasjon som hun som skriver øverst og barnet kommer om 2 mnd. Så hvordan har dere gjort det? Erfaringer med å skrive opp far/ ikke skrive han opp, ta kontakt med han osv. Hvordan har han reagert til nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...