Lavendel29 Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Hei! Jeg er førstegangsgravid, og har fått første legetime når jeg er i uke 14, føles lenge til, er 9 uker på vei nå. Føler sårt jeg trenger en slags bekreftelse på om det er liv/hjerteslag der tidligere. Helst i uke 12, når man er over de mest kritiske ukene.. Jeg tør liksom ikke fortelle noen om graviditeten før jeg får en slags bekreftelse. Noen tips til hva jeg kan gjøre?
SiljeEjlis Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Bestill en UL på privatklinikk da får du se lillenurk og hjertet og får bekreftelsen du trenger tidlig utralyd koster vel 900-1000 kr men er verdt det:)
Linerlen og pipipen Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Du får nok sannsynligvis ingen bekreftelse på liv ved den kontrollen. Legen min sjekket kun størrelsen på livmora, ved å kjenne utenpå magen. Han sa den tilsvarte hvor langt jeg var kommet. Om du vil vite at det er liv før det, kan du jo ta en tur på ultralyd!? Lykke til videre!
Lavendel29 Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2011 Takk for svar, ender kanskje opp med det ja:)
Lavendel29 Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2011 Nei har tenkt litt på det.. De tar vel urin- og blodprøver, også har jeg hørt at noen lytter etter hjerterytmen, men ikke alle.... Nei vi får se, litt nervepirrende og uvirkelig på en måte disse første ukene:)
Lavendel29 Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2011 Takk og lykke til videre til deg og forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå