Gå til innhold

Erfaring med EL tester sammen med bruk av Pergotime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan dele erfaringer med meg, er litt frustrert og usikker..

Vi startet Pergostimulering i sommer i håp om "kjappere" graviditet, men traff ikke ved disse forsøkene (2pp med 1 pause måned)) Vet at bommen var ved EL som jeg aldri fant med testene, brukte CB. Jeg påvister EL ved blodprøver så vet at dette er på plass:)

Kjedelig å skyte i blinde og lurer på om noen har gode erfaringer med hjemmetester sammen med bruk av Pergotime?

Har veldig lyst til å sette i gang med ny stimulering da jeg har 2 ganger igjen på resepten, men vil velge riktig EL test denne gang:)

Snart 40 og veldig positiv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt problemer med eggløsningen. Begynte på pergo i mai mnd. Og på den 3 mnd med Pergo fikk jeg positiv eggl. test. Men neste mnd viste ingenting. Men i dag var den positiv igjen. Muligens egg bare på den ene siden, slik at det funker annen hver mnd, uten at jeg skal si det sikkert. Men gravid har jeg ikke blitt ennå da :(

Skrevet

Hei !

Når på døgnet tester dere ?

El test er best på ettermiddag...

www.Pernille.info

Lykke til med el jakten ;-)

Skrevet

Hei Tjorven68:)

Hvilke EL tester har du brukt?

Det positive er at du finner el med testene og kan utnytte denne fullt ut, men har du kryssjekket med blodprøve slik som jeg har gjort?

Jeg har el hver mnd og gode verdier iflg blodprøvene, men dette slår ikke ut på testene... Har lest at noen el tester ikke slår ut hvis kvinnen får hormonstimulering. Clear Blue funket ikke for meg.

Nå har jeg gått til innkjøp av div el tester fra ulike leverandører og krysser fingre for at noen slår positivt ut på el tidspunktet:)

Lykke til med prøvingen!

Skrevet

Hei ♥♥Vilsågjerne♥♥

Det er en fantastisk flott side som du refererer til, har fått mye god info fra denne:)

Tror jeg i min "desperate" jakt testet døgnet rundt i håp om å finne et positivt utslag, men det er som du sier, El test er best på ettermiddag... Lett å finne el når jeg ikke har Pergo stimulering, men med så har vi strebet litt. Jeg får ta meg sammen og kun teste på dette tidspunktet og forholde meg til det. (tror liksom at jeg kan gå glipp av noe hvis jeg bare tester 1 gang pr dag, hehe)

Tusen takk for godt tips og lykke ønskninger!!

Nå sitter jeg med el tester fra flere leverandører så får vi se om jeg finner el med pergo denne gang:)

Skrevet

Hei igjen thk.

Du opplever kanskje å få senere el og lengre syklus på pergotime.

Mange gjør det.Håper du slipper flere bivirkninger av pergoen da.

Bivirkninger er jo ikke videre ettertraktet.

En bivirkning som er der med pergo,er at man kan oppleve tynnere livmorslimhinner.Noe som ikke er så bra når det er baby man ønsker..

Vet jeg har lagt inn denne linken før,men drister meg likevel til å poste den igjen.Noen kan jo ha interesse av både å lese den og finne ut mer om dette..

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1581476.ece

Angående el tester så har jeg etterhvert fått kontroll på billigtestene sine,selv om jeg må innrømme at den cb digitale er suveren med et klart tydelig smilefjes...noe dritt å tolke streker synes jeg...men prisene på cb er jo forkastelige...

Lykke til med el testingen !'

Måtte strevet snart bli lønnet ;O)

Skrevet

Ja, du har helt rett vedr pergo. Det første forsøket var helt ok og syklusen holdt seg stabil. Men når vi kom til pausemnd fikk jeg kort syklus etterfulgt av å miste mens i 59 dager etter forsøk nr 2. Er en smule skeptisk etter å ha lest innlegget ditt, men hiver meg på runde nr 3 på tirsdag. Jeg krysser fingre for at denne blir vellykket og at testene slår tydelig ut, enig i at billigtestene er noe dritt å tyde!

Uansett så har vi bestemt oss for å ta stedget videre om vi ikke lykkes innen januar. Da blir jeg 40 og gyn mener det haster siden prøverør er veldig aldersbetinget i Norge. Tenkte samtidig å diskutere Femar med henne, mulig hun gir meg denne mens vi venter:)

Tusen takk for at du deler kunnskapene dine ♥♥Vilsågjerne♥♥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...