Gå til innhold

Når kjente dere liv med tvillinger??

mammaforfemtegang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg venter tvillinger for andre gang. Første gangen kjente jeg ikke bevegelse før ca uke 15, men denne gang begynte jeg å kjenne det i uke 11-12. Til å begynne med kjennes bevegelsene som kiling eller nesten som luftbobler, og kanskje ikke hver dag, men etterhvert blir bevegelsene tydeligere, og da bør en vel kjenne liv hver dag. Jeg kjente forskjell på hvem som beveget seg, hvem som hikket ol. Har ikke kommet så langt ennå i dette svangerskapet, men tror nok det er vanlig å kjenne forskjell viss en vet hvordan de ligger.

Jeg er uke 37 med tvillinger i dag. Kjente liv første gang ca uke 15. Dette er mitt første svangerskap og jeg var normalvektig ved svangerskapsstart. Fra uke 20 kunne far også kjenne at de sparket utenpå magen. Fra ca uke 22 (?) kunne jeg kjenne forskjell på de to, men da visste jeg at de lå en på høyre og en på ventre side. Den siste måneden har det vært vanskeligere å kjenne forskjell på dem siden de nå ligger en med ryggen ut mot høyre og en med ryggen ut mot venstre og slik sparker inn mot midten begge to. Så nå er det veldig kjekt når de hikker, og det gjør de minst en gang for dagen, for det er eneste gangen jeg kjenner forskjell på dem.

Lykke til videre!

Jeg kjente liv fra uke 20. Jeg viste ikke at det var tvillinger før i uke 22. Jeg begynte å kjenne forskjell på de to ca i uke 25. De ligger ganske fast plassert, den ene på venstre side, litt nedover mot underlivet, den andre på høyre side, høyere oppe. Begge ligger i seteleie, og dermed er det gaske lett å kjenne forskjell på hvem som er i bevegelse, i tillegg tll at de har hvert sitt bevegelsesmønster :)

Veldig gøy å kjennne dem begge to, men også litt stressende de dagene en av dem er litt stille!!! For det varierer litt hvor aktive de er, i tillegg til at tvilling to, som ligger oppe til høyre, ofte ligger med bena mot morkakene, som demper en del av bevegelsen!

Hvor langt på vei er du?

• 4 uker senere...

Jeg tror jeg kjente litt i uke 14. Men så kjente jeg svært lite på flere uker. I slutten av uke 16, og nå i uke 17 har det tatt seg opp! Idag har jeg kjent det mer eller mindre hele dagen..! Det er tre der inne, men innbiller meg at det kun er den ene jeg kjenner, virker som han har presset seg langt opp til høyre.. Blir spennende å se dem på ultralyd neste uke.

Er forresten mine første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...