zombie2be Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Snuppa på 7uker har sånn veldig hvitprikket belegg på tunga, lest litt og tror det må være trøske/sopp. Vil ringe legen seinere idag i telefontida, må dem fysisk sjekke dette,eller får man bare en resept på soppmiddel pr tlf? Noen som vet?
mamsen30 Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Hvis det er bare på tunga så kan det hende at det bare er melkebelegg, det har jenta mi (9uker) også. Men det er lurt å sjekke det hvis det har kommet plutselig nå, trøske er ikke godt. Jeg har ei jente på 17mnd som fikk trøske da hun var 6-7 uker, og det smittet over på mine bryst pga ammingen. Det var vannvittig vondt og ammingen ble ett mareritt en periode. Vi måtte inn til legen for sjekk, slik at de kan se om det er trøske eller noe annet. Vi fikk da ett middel som skulle pensles i munnen hennes og en salve til brystene.
DenTredje Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Hei, jenta mi på 5 uker har også hvitt belegg på tunga. Legen sa at det kunne være trøske eller melkebelegg. Vi fikk med oss en resept på soppmiddel, men legen sa at det er ikke nødvendig å behandle det dersom det ikke er plagsomt. Og siden hun spiser bra, jeg ikke har vondt så er det bare å la det være i fred. Kan jo være melkebelegg også. Ingen grunn til å stresse iallefall! Det går over av seg selv uansett. Men såklart virker det som det er smertefullt, så er det lurt å behandle det. Lykke til!
Schrødingerkatta Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Hei! Prøv med farris på en q-tips og "rull" den rundt i munnen og på tunga. Dette var et råd fra helsesøster i min kommune :-)
zombie2be Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2011 Takk folkens;)) Merker ingenting på ho, har heller ingenting på brystene.. og ser ingenting i munnen annet enn tunga, så da er d kanskje bare melkebelegg. Skal prøve farris ja;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå