Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det? Er det full rulle hele dagen? Her går det iallfall i ett! Vesla krabber og klatrer over alt! I går fant jeg henne inne i skapet på badet:-)

Spiser greit, litt kresen kanskje. Sover stort sett hele natten heldigvis, men våkner klokken 06.00 hver morgen. Kunne godt sovet litt lenger..

Går noen skritt mellom oss voksne, så stabber vel snart avgårde.

Hvor mye melk gir dere iløpet av dagen? Tenker på dere som ikke ammer enda. Vesla her elsker flasken sin over alt. Prøver å trappe ned, for tenkte å kutte den ut om ikke så lenge. Ellers er hun veldig tålmodig og gråter nesten aldri:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 mnd neste uke, 75 cm og 10,2 kg. Er veldig aktiv men kjempeflink til å underholde seg selv. Krabber rundt og titter på litt leker, ligger og ser litt på tv. Har begynt å klatre på ting så må følge litt bedre med ;) Har alltid vært kjempeflink til å spise og spiser brød, grøt, middag og velling i løpet av dagen + ca 300 ml mme. Er noe oppe om natta og gir smokk. Sover 1 gang om dagen, legges 19.30 og står opp 7. Han elsker å stå i senga og ved bordet. Er veldig tålmodig og snill men merker at han begynner å bli litt sint for ting. Skal begynne i barnehage ca 24 timer i uka om en mnd og tror faktisk det blir gøy for han for han er veldig sosial og ingen mammadalt.

Skrevet

Full rulle ja! En aktiv krabber. Vi bruker mye lekegrind her. Vi begynte med det da hun begynte å bevege seg rundt pga veldig mange skarpe kanter og skumle ting.. Og hun elsker å sitte der og leke, krabbe rundt, og dingle i sprinklene. Hun går bortover langs sprinklene. Hun står ofte uten å holde seg også, men vil ikke gå når vi hjelper til..Heller ikke stå oppreist når vi hjelper..

Hun skravler og pludrer i et kjør. Sier mammmma, pa-pa, gakk-gakk (og kvakkkvakkkvakk), beebiii (har fått babydukke), bø..

Hun er veldig glad i å lese, men har egentlig ikke så mye tid til å sitte stille.

Hun ELSKER babyer og andre barn, eller bilder av nevnte..

Spiser grøt, brødskiver med det hun får på av pålegg, middagsglass, fruktmos.. Ja, egentlig det meste hun får servert. Glad i mat! Spent på hva hun veier på 1-årskontrollen om et par uker. Er vel kanskje en mnd siden jeg tok henne på badevekta og da hadde hun nådd 8 kg.

Får fortsatt pupp 2-4 ganger om dagen. Aldri prøvd eller trengt å gi flaske.

Sover fra ca. 20 til 06-06.30 og våkner med et stooort smil og leker borte-bø med dyna med en gang

.

Vår snupp er også veldig tålmodig. Hun kan sutre litt hvis hun blir veldig sliten på slutten av dagen, ellers er det aldri en lyd fra henne sånn sett.

Nå nærmer 1-års dagen her seg veldig. Oppsummert så har det vært et fantastisk år!! (om enn slitsomt til tider..)

:-)

Skrevet

Han blir 10 mnd imorgen og han er veldig aktiv. Han krabber rundt og reiser seg opp langs ting. Har allerede begynte å rive ned ting fra bordet og grave i potteplanter. Han er rake motsetning av sine storesøster. Hun rørte ikke på noe sånt, så vi kunne la alt være i fred.

Han kan ikke sitte i ro på fanget og når han ikke spiser så sitter han på gulvet og leker. Han trenger konstant oppmerksomhet ellers blir det bare sutring. Egentlig sutrer han konstant fra han våkner til han sovner. Samtidig som han er veldig blid også, men da må han underholdes. Jeg kan ikke gjøre noe annet uten at han begynner å sutre.

Han spiser helt okei. Er ikke spesielt glad i middag, men veldig glad i brødskive og vann.

Melk drikker han nesten ikke lenger, og jeg slutta å amme da han var rundt 2 mnd. Grøt liker han ikke. Så han får en flaske på morgenen med en gang han våkner, den drikker han opp, og kan han drikker en flaske når vi triller tur i vogna. Han må liksom være trøtt for å drikke flaske, ellers har han ikke tid. Men han får i seg vann i det minste. HS sa det var greit så lenge han spiste brødskive og fikk i seg litt MME.

Har sluttet med kveldsflaske som han fikk i senga hver kveld før han sovnet. Gikk overraskende greit å kutte ned på den.

Han våkner rundt 06-06:30 om morgenen, og tar kveld mellom 18:30 og 19:00. Han våkner ikke på natten lenger.

Det er en hektisk periode nå vil jeg påstå, spesielt når storesøstra på 2 år også er hjemme, men jeg føler meg ganske vant. Føler at jeg har kommet ut av ammetåka/mammatåka for lengst og da blir alt lettere å håndtere. Regner ikke med at jeg skal få tid til noe som helst annet en barn for øyeblikket. Til tider flyter rotet og støvet over her, men det kan jeg ta en annen gang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...