Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Skal ha halloweenfest for barn, og trenger noen forslag til "skummel" mat vi kan servere. Det jeg leter etter er middagsretter. Trenger altså IKKE oppskrifter på desserter, kaker eller godteri.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Du kan lage noe så enkelt som heksegrøt. Klin oppi grønn konditorfarge i risengrynsgrøt, smørgrøt eller polentagrøt. Vi gjorde det i barnehagen under karneval og det var populært. Uansett hva du lager - bruk konditorfarge for å gjøre det litt heslig:P
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Og kjøp plastfluer og plastedderkopper å ha oppi!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Pølser med grønn spagetti:) (konditorfarge) Så kom jeg over en blogg her inne en dag- en som hadde tredd ukokt spagetti gjennom pølser så det ble edderkopp feks. Kokte pølsene med spagettien i 6 min (tror jeg det var) og brukte ketchup som øyne:) De var festlige! Hvis du googler så finner du mye morsomt!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Lag innbakte pølsefingre! Ta deig rundt pølser, og ta vekk deigen akkurat oppå der du vanligvis har negl på dine egne fingre. Legg en mandel oppå som en negl, og stek i ovnen. Evt få det til å se litt ekkelt ut nederst med ketchup e.l, så det ser ut som de er kappet av hånden. Lagde det i fjor, med stor suksess hos barna her Ser litt spennende ut, samtidig som at innbakte pølser er noe så og si alle liker!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Men hva slags pølser kan du bruke, som tåler å bli kokt så lenge som skal til for at spaghettien blir ferdig? De fleste pølser sprekker vel når de blir kokt?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Bruk vanlige grillpølser. De tåler fint å bli kokt. Er jo ikke skinn på de. Bare ha masse buljong i vannet ellers blir det lite smak på de.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Grillpølser som har kokt i 10 minutter høres direkte uappetittelig ut. På feil måte, ikke på halloween-skummelt-måten.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 ja det er jeg helt enig i! Men spagetti skal da ikke koke i 10 min ;-P Hehe.. Pølser generelt er jo veldig uappetittelig, uansett om de er stekt, kokt, trekt eller rå....
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Det kommer vel an på spaghettien. Den jeg har i skapet skal koke 12-14 minutter.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 Men herregud. Snakk om å være kverulant da, anonym 14.50. Det finnes noe i butikken som heter Spagettini, det er en type spagetti som er tynnere enn vanlig spagetti, og den skal kokes mye kortere enn det du har i skapet. Men hvis du synes det er en dårlig ide, så er det jo bare å la være å gjøre det da. Djis..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #12 Skrevet 26. oktober 2011 Enig med anonym 17:01!!1 Jeg har laget edderkopp spagetti, med go og mager kjøttpølse (tykkere enn hotdog pølser). gikk helt fint! ikke sprakk de, og ikke ble de overkokt.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #13 Skrevet 26. oktober 2011 Ha gele i latex hansker og få guffene gelehender-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå