Gå til innhold

Hvordan bor dere?

Anbefalte innlegg

Vi har en liten leilighet på 39kvm med et soverom og stue/kjøkken. Ettersom vi mest dannsynlig flytter fra byen når barnet nærmer seg et år, tenker vi å bli boende her til da.

Soverommet får ikke plass til vår seng og barneseng. Vurderer derfor å gjøre soverommet vårt om til et barnerom med seng, kommode/stellebord, klesskap osv, så kan vi sove på sovesofa i stua.

Er det andre som bor i små leiligheter med barn som har smarte løsninger på innredning og sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143719933-hvordan-bor-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet jo om mange som klarer det, mange i oslo med små leiligheter,

vi leier ett hus på 150 kvm ca med 3 soverom og det vi trenger, men vi var heldige og fikk leie til 5000kr i mnden av en kollega av samboeren som bare vil ungå å selge barndomshjemmet sitt..

Så dere finner nok en løsning :)

Vi bor på 56 kvm midt i værste feste-gryta i Trondheim ;) Har alt vi trenger der, og to soverom. Leiligheten er koselig og har smarte løsninger. MEN vi ble fort enige om å flytte da vi fikk positiv test. Kjøpte ny, 64 kvm leilighet i et barnevennlig område :) Der har vi det vi trenger for de neste årene. Da er planen å flytte ut i mer landlige områder, nærmere besteforeldre.

Ååå trivelige trøndelag!

Planen vår er å flytte hjem dit om ca 1 1/2år også!

Vi kommer nok til å klare oss fint her enn så lenge, bor i utkanten av oslo og ut mot stille og rolig bakgård i et rolig borettslag, og alle som er innom sier at det virker større enn 40kvm, og vi føler det selv også.

Men skulle gjerne hatt et lite ekstra soverom :-)

Ja, trøndelag er herlig :)

Selv bodde jeg 2,5 år i Oslo. Jeg brøt opp alt jeg hadde der og flytta hjem da jeg klarte å innrømme for megselv at jeg ikke trivdes. Men sånn sett angrer jeg ikke. For nå setter jeg så utrolig mye mer pris på Trøndelag, bygda og det å bo nært familie.

Det funker jo fint for ei stund å bo sånn :) Vet om mange som har barn på mindre enn 40kvm i Oslo. De første årene tar de jo ikke SÅ stor plass. Men skjønner at du kunne tenkt deg et ekstra soverom! Er det nord eller sør-trøndelag du er fra da?

Hallo!

Vi bor i en 45kvm leilighet litt utenfor Oslo semtrum, vi planla å få barn så vi har hatt jevn dialog med banken for lån og div for å kjøpe hus der jeg kommer fra, utenfor Drammen. Og i dag fikk vi svar! Vi får lån så vi blir nok å flytte før lykketrollet kommer :)

Men om vi ikke finner noe i tide så er soverommet stort nok til barne seng og så får vi bruke vaskemasinen på badet som stellebord :) får jo kjøpt sånne fine "madrasser" til stellebord :)

Annonse

Heisann.

Vi bor ikke så langt fra Oslo sentrum i en 55 kvm stor leilighet. Har ganske stort soverom, så det skulle være plass til en liten en i barneseng der den første stunden. Men vi har fått boliglån nå og driver å titter etter noe litt større, gjerne litt utenfor Oslo sentrum. Men er ikke lett å finne noe som tilfredstiller alle krav (jeg ønsker helst et rekkehus med liten hage da vi også har en liten hund). Vi får bare ta tiden til hjelp, så dukker det sikkert opp noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...