Gå til innhold

Når begynte du å kjenne liv daglig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er førstegangsfødende og i uke 20 ca kjente jeg daglig liv, føre det kjente jeg bare av og til :)

Er veldig moro å kjenne ho lille tusta :)

Jeg har termin 3uker før deg ser jeg, og for 3dager siden kunne min samboer kjenne ett svakt spark på utsiden av magen :D

2. gangs her og kjente liv første gang i uke 16 begge gangene. Er nå 25+0 og kjenner masse liv. Har vel kjent daglig siden før uke 20. Denne her ungen er livlig altså. Mye verre enn forrige gang. Har livmora på fremsiden av magen også denne gang, så er jo helt unormalt å kjenne bevegelser daglig så tidlig som jeg gjorde. Sparker meg hardt og vondt i blæra allerede, så vet ikke om jeg gleder meg til fortsettelsen :-S Blir vel en kolikkunge *hi hi hi*

Jeg er førstegangs med morkaka liggende på fremre vegg, så jeg syns det tok laaaang tid før jeg kjente noe som helst. Var ikke 100% sikker på at det var babyen før i uke 21. Da tok det heldigvis ikke lang tid før det begynte å kjennes daglig. Tror det har vært fra ca uke 23. Er nå i uke 26, og kan se sparkene på utsiden av magen. Utrolig morsomt å se at det "hopper" inni der :P

Annonse

Er andregangs og har kjent daglige spark siden uke 18/19. Til forskjell fra første gang er det nå veldig "system" i bevegelsene. Har ikke knøttet våknet rundt 2030 blir jeg bekymra! Er jevnt over mye bevegelse når jeg er i ro og lite når jeg er i bevegelse (helt typisk....).

Er nå 24+1.

Førstegangsfødende her og det tok litt tid før jeg forsto hvordan det skulle føles. Kjente noe i uke 18 men var veldig usikker på om det bare var innbildning, og tror jeg var i uke 20 før jeg virkelig forsto at det var vesla som hadde rockekonsert og ikke bare luft i tarmene.

Er nå i uke 22 og kjenner liv og røre hver eneste dag.

Annonse

Takk for svar:)

Jeg er selv tredjegangs og har morkaka på fremre vegg (denne gangen også). Jeg satt og bekymret meg over at jeg ikke kjenner liv daglig enda (vet at man ikke skal bli bekymra før i uke 28, men det skjer som regel før det), husker at jeg kjente liv ganske tidlig de andre gangene. Men jeg måtte ta meg selv i nakken da jeg faktisk ikke er mer enn 18+ uker på vei:) Jeg blir rett og slett flau over meg selv, jeg er så svimsete og surrete om dagene, det er til tider en lykke om jeg husker hva jeg heter...phu...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...