Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har fått mye dårligere søvn etter at vi la henne i større seng på eget rom. Hun våkner tidligere på natten for mat, ca 12, (før mellom 2 og 4). Og når jeg legger henne etter amming er hun pling lys våken og pludrer i vei i ca 2 timer før jeg får roet henne. Relativt slitsomt synes jeg med våkentid midt i natten, som regel rett etter at jeg såvidt har sovnet selv.... Har vært nødt å legge meg kl 20 to kvelder på rad pga dette...

Flere som merker til mer urolig baby etter de blitt lagt på eget rom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Du sier at sengen er større; har du mulighet til å gjøre den litt trangere og mer koselig på den måten? Uten at babyen kan rulle rundt og ikke feste nesa i en tjukk dyne såklart :)

Dersom hun bare pludrer og snakker så er det jo bare å sove videre for deg; ørepropper er en fin ting :) Du hører jo om hun begynner å gråte :)

Sjøl måtte jeg legge meg kl 20-20:30 i fem laange mnd :P hehe!

Skrevet

Ja jeg har laget senga trangere og " tryggere" for den lille:) men hun får ikke riktig ro på seg allikevel. Når hun legger seg i 19 tiden sovner hun veldig fort. Da er hun også god og mett og veldig trøtt. Synes bare det er så rart at hun skal være så våken midt på natten.

Jeg vet at du har slitt veldig med søvn, Madolyn, så du er nok ikke den rette å "klage" til:) men jeg mener altså at det ikke skal være meningen at jeg skal måtte legge meg 20 hver kveld for å klare meg gjennom natten- når hun har sovet godt natten gjennom i fem mnd frem til nå :)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Hehe nei da, mente det ikke sånn altså ;D hihi

Men jeg vet at svært mange babyer endrer søvnmønsteret litt når de er rundt 4-5 mnd, så kanskje det bare er en fase? Er jo stadig tråder her med babyer i 4-5 mnd alder som er mer våkne på nattestid.

Ser du noen tenner, eller har hun kanskje akkurat gjort et utviklingshopp? Kanskje hun har blitt større og trenger litt mer fast føde eller hyppigere amming? :)

Hvor lenge har hun ligget på eget rom? Man må gjerne gjøre en ny rutine i 2 uker før man ser sikker effekt da andre faktorer (som tenner, feber e.l.) også kan spille inn og "skjule" effekten en liten periode.

Skrevet

Ja hun har nettopp flyttet over på eget rom. I tillegg har hun vært syk mmed diaré siste dagene.

Jeg skal smøre på meg litt tålmodighet :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...