Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Det gjelder legging/ soving... Jenta mi er 3 mndr og har egentlig helt siden fødsel sovet godt på natta. Hun klarer også å finne søvnen selv, vel og merke på dagtid. Er det noe som er vanlig? At de klarer å sovne selv greit på dagtid, mens på kvelden er det nesten umulig. Andre som har den erfaringen? Jeg legger henne mellom 19-20 hver dag. Da er hun trøtt og klar for å sove. Det kan hende hun sutrer litt, men sovner ganske greit. Problemet begynner noen timer senere når hun skal ha siste måltidet en gang mellom 22-23. Da blir hun plutselig veldig våken og sliter med å sovne igjen. Jeg må enten trille henne i vogna, stryke henne i ansiktet og bare stå klar til å putte smokken i munnen og legge kosekluten riktig over ansiktet hennes. Men det tar likevel flere timer før hun sovner igjen. Hun sover i vognbagen også på natta. Vi skal begynne å legge henne i senga når pappaen kommer hjem fra jobb (jobber offshore). Har prøvd å legge henne i senga, men den hater hun. I kveld fikk hun mat 22.30 og hun har fortsatt ikke sovnet. Hun gråter ikke, men ligger bare å ser. Er tydelig trøtt...Det virker som hun holder på å sovner flere ganger, men så er hun plutselig lys våken igjen. Siden jeg er alene med henne nå, så kan jeg ikke sitte ved henne hele tiden heller, er ting og tang i som må gjøres... Noen som har opplevd lignende og har tips?
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har ikke det problemet (heldigvis), men om hun er våken og ikke gir fra seg lyd har hun det vel bra? Da sovner hun nok til slutt. Og om det går et par timer, så tar hun det igjen en annen tid på døgnet. Lillefrøkna mi våkner 04-05 og da er hun ganske våken, skravler og står i. Men om jeg vet hun er mett, har rapet (og evt tørr bleie) legger jeg meg igjen og så sovner hun etter en stund, selv om det kan ta en time eller halvannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå