Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg og min veninne satt ute på verandaen i kveld og ser nabokona går ut av huset med ei veninne for å gå en "trimtur" ,noe som er første gang jeg er vitne til og se hun gjøre.. Dette betyr at mannen er hjemme med de 2 barna dems (gutt på 12 og jente på 9). jenta har soverom ut mot veien så vi kan se rett inn i vinduet hennes fra verndaen vår.. 5 minutter etter mora hadde gått på tur så begynner det å blinke med lyset fra soverommet til jenta, dette var tydelige SOS lyssignaler ,gjentok disse en 5-6 ganger før de stopper og lyset blir slått på og faren hennes kommer bort i vinduskarmen , ser frem og tilbake ut av vinduet og trekker ned persenna.. noen minutter senere kommer faren gående ut av utgangsdøren rolig men litt spent, åpner bagasjen på bilen og legger fra seg noe, lukker igjen og jogge-løper fort inn! En halvtimestid senere kommer mor og veninnen tilbake fra turen sin, venninen blir med inn i gangen og drar så videre etter 2-3 minutter.. Mine første tanker var er dette barnestreker,helt til faren i huset kom og trakk for persenna.. da fikk jeg en ekkel følelse av at her er det noe som foregår som ikke burde foregå! Hvilke tanker får dere av å lese dette?? Det blir jo galt og sende bekymringsmeld noe sted med så lite fakta på bordet også, samtidig som det kan være enda værre og ikke gjøre noe hvis det faktisk er noe som foregår der borte.. Var dette et "rop" om hjelp??? Det kan sies at denne familien er en typisk perfekt lykkelig familie utad, faren driver stor business med gode penger, treningsnarkoman og sønnen gjør det samme( sykkelritt), mora er husmor som lager sitronbod i gata med barna og selger for og samle inn penger osv osv.. Vi kjenner ikke familien direkte men har bodd over gata i 7 år nå så har et vist inntrykk av dem og deres rutiner utenfor hjemmet.. Men ble virkelig bekyret i kveld for ungene dems..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Hva er det du mener denne faren har gjort da?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Hvis noen blinker gjenntatte SOS signaler undersøker man hva som skjer der og da. Hvorfor i all verden ringte dere ikke på døra da det skjedde?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Skjønner ikke helt hva du mener. Hadde vært noe annet om du hørte skrik osv. Sikkert en unge som har lært seg SoS og syns det er veldig gøy å drive slik. Så blir faren lei av at hun roper "ulv ulv" og derfor trekker ned persiennene og tar fra henne lykta og legger den "på ett lurt sted" som da er bagasjerommet. Herregud ro ned kjerring. Du kan ikke sitte å spekulere slik om folk, før du vet sikkert at det er noe skummelt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Hun må jo kunne lure da.. Hun har jo ikke gjort noe ennå. Jeg synes det er bra folk er observante jeg, det er mye rart som skjer der ute. Kjenner du denne jenta godt til å kunne ta en liten prat med henne da?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Det er jo lite sannsynlig at hun sender SOS-signaler med lyset dersom det faktisk er noen andre inne på rommet hennes akkurat da (les: faren). Eller hva tenkte du hun skulle sende SOS-signaler om? Jeg vil tro at dette er barnestreker. Og det er vel ikke rart å ha nede persienner/rullegardin eller trekke for gardinene om natten? Dersom jeg oppdager at vi har glemt å dra ned rullgardinen inne hos barna etter at de er lagt, så drar jeg den jo ned..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har tenkt flere mulig hendelser, men det er ikke noe jeg kan si bestemt, vet jo ikke. Men det jeg vet er at jeg syns det hele virket veldig ubehagelig og mistenksomt.. I det faren trakk ned persennen så syns jeg det hele ble for rart, alt skjedde relativt fort! Jeg har mine personlige erfaringer som gjør at jeg trår til de tankene jeg får, men føler ikke det er helt rett og buse over der og bry meg heller desverre.. Jeg kommer til og holde et lite øye med de et par dager for og se om det er noe mer som skulle være utenom det "normale" der ihvertfall, og håpe for deres skyld at alt er bra..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Hva er greia med "trimtur"?? Er det blitt unaturlig at ei mor går en tur med en veninne om kvelden? Og hvordan i all verden kan du set at nabomannen er SPENT?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Ungen leker med kyset, far sier i fra at det er nok. Hun sier hun hører/ser noe utenfor vinduet, far sjekker og lukker persiennene for at hun skal bli tryggere. Far gjør bilen klar for arbeidsdagen i morgen og i og med at det er småkaldt, småløper han inn etter at han er ferdig å gjøre den klar?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 Selvfølgelig hadde det vært riktig å bry seg. Du sitter å spekulerer i at faren har skadet barnet sitt, men ønsker ikke å gjøre noe som kunne hindre det? Neste gang noen skriker etter hjelp så sjekker du ut saken. Sansynlig vis var det ingenting, men da burde også jenta få vite alvåret av å sende SOS signaler i utide. Ikke å gjøre noe er som å gå langs brygga og høre noen rope "Hjelp, hjelp" fra sjøsiden, men bare gå videre siden det sikkert bare var tull. En slik tankegang kan lett gi deg liv på samvittigheten.
Gjest overlord Skrevet 25. oktober 2011 #12 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg tror det finnes mer effektive metoder å be om hjelp på enn å blinke SOS med lommelykt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #13 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg tenkte ikke han gjorde noe mot jenta, iogmed det var hennes rom som det blinket på med taklyset.... det jeg tenkte var om han gjorde noe mot guttungen sin som jenta fikk med seg .. ja jeg spekulerer her nå i hva som er og ikke er men er litt vanskelig og la være også, når man ser sånne sjeldne ting på så nært hold.. Han er en som vanligvis ser avslappet ut med god holdning og derfor kan jeg se at han så spent ut, kald etter raske 30 sekunder, og spenne seg slik.. ja det kan hende.. mora er ei som ikke har oftet noe for trimturer eller annen form for trim i de 7 årene vi har bodd her så derfor er dette utenom det vanlige da.. Jeg vet selv at jeg går kun "trimtur" når jeg har behov for og lufte mine tanke/problemer til ei god veninne .. De har heller ikke for vane og trekke ned persenna, kun gardinene hvis de i det hele tatt gjør det, så det ble veldig mye om ikke stemte her i kveld, og jeg følte for og lufte det her uten og måtte forsvare meg selv fordi jeg ble bekymret over en spesiell situasjon.. Hi.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #14 Skrevet 25. oktober 2011 Sansynlig vis vil det være det, men ettersom man ikke vet det bør det sjekkes. Tenk om jenta lå bundet til sengen men akkurat fikk tak i bryteren til nattbordlampen for eksempel. Søkt, ja, men det er jo egentlig noe slikt HI spekulerer på. Jeg har forøvrig vært i en situasjon der jeg lette etter en lykt for å forsøke å blinke etter hjelp. Jeg var innelåst på rommet mitt mens to vepnede ranere mishandlet foreldrene mine i underetasjen. Den gangen gikk det bra, men om jeg hadde klart å få sendt ut nødsignal og i ettertid hørte at naboen så det, men ikke gadd å reagere hadde jeg nok mistet mye av troen på menneskeheten.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #15 Skrevet 25. oktober 2011 fantasien din løper virkelig løpsk
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #16 Skrevet 26. oktober 2011 Tenker: 1. At du har sett for mange krim-serier på tv, og har vanskelig for å skille mellom fantasi og virkelighet. 2. Faren ble irritert på gutten fordi han vet de har en over gjennomsnittlig nysgjerrig nabo, som ikke tar fem øre for å lage trøbbel, og vil derfor ikke ha uønsket oppmerksomhet mot akkurat den naboen. 3. Faren tenker at gutten plager/blender naboene med å lyse inn i husene deres, gutten slutter ikke, så han går med lommelykten i bilen. (Mer sannsynlig enn at han har partert gutten, og lagt han i bilen) 4. Nei, man har ikke rett til å følge naboene med falkeblikk, finnes det fasit på hvordan et hjem skal være? Vi er alle forskjellige, og takk for det! 5. Er glad du ikke er min nabo.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #17 Skrevet 26. oktober 2011 Spør jenta neste gang du ser henne. Jeg så at du blinket med SOS, jeg lurte på om det var noe fare den kvelden? Du kunne også sagt at hun bør kun blinke slik hvis hun trenger hjelp. Hvis hun da blinker igjen kan du faktisk gå bort og regne med at hun trenger hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå