Gå til innhold

ijenn tfk eller mb

Anbefalte innlegg

jeg trodde liksom valget skulle bli enklere når jeg fikk se begge vognene i butikken...men jeg ble bare mer usikker. tfk er jo større og noen kg tyngre.. men mb er litt lang sammenslått.. jeg kommer jo til å trille mer enn jeg legger den sammen da. :-) heller veldig mot mb fordi den e 2 kg lettere men jeg vet ikke hvor mye vekten har å si?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143719175-ijenn-tfk-eller-mb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

TFK fordi den har håndbrems (jeg skal gå mye på tur på Vestlandet) og regulerbart fotbrett.

Må legge til at jeg skal trille på tvillingutgaven av TFK, så da var håndbrems et must for meg pga av ekstra vekten av to barn. Men tror jeg hadde falt ned på denne uansett.

Har flere venner som har en av disse vognene. De som har TFK har ikke savnet noe spesielt, når jeg har spurt.

Mens de som har hatt MB har savnet håndbrems, regulerbart fotbrett og synes den har vært litt lang sammenleggbar.

Så det ble utslagsgivende for hva vi valgte

Men jeg tror uansett begge er supre vogner, det er litt smak og behag og hva som er viktigst.

Lykke til :-)

Enig med anonym 12.32

Jeg hadde samme dilemma og endte opp med TFK pga håndbrems og regulerbart fotbrett. Har aldri angret på det. Den er utrolig lett å trille og veldig liten sammenlagt og har skulderstropp som den kan bæres i når sammenlagt.

Jeg synes MB er penere å se på og den har kanskje enklere regulering av ryggen. Men jeg ville ikke byttet bort TFK'en min!

(Har vogndilla, men TFK'en får blir :-))

me det er jo et par kg i forskjell på disse vognene. er det helt ubetydelig? jeg vet ikke helt jeg hadde emaljunga til førstemann og synes 4 hjul var håpløst på snø og så var den tung. derfor vil jeg denne gnagen prøve tre hjul. :-) jeg bor på vestlandet og det er jo mye vær her og bakker og sånn. :-)

Jeg har aldri tenkt over at TFK er tung. Vi har også TFK søskenvogn og jeg synes den er lettere å trille med 25 kg med barn enn Emmaljunga Edge er med ett barn på 10 kg.

Så jeg vil ikke tro det vil bety noe i praksis. Den er som sagt også lett å bære med seg i skulderstroppen og tar mindre plass enn MB.

Annonse

Mountain buggy ER bedre å trille! Jeg har hatt begge to, solgte TFK'en og byttet den i en MB. Den aller største grunnen til at jeg byttet var pga glidelåsreguleringene i ryggen på TFK. Så utrolig dårlig opplegg!! Må si MB er tusen ganger bedre :)

For oss har aldri det med håndbrems vært viktig. Vi har endel bakker, men synes ikke det gjør noe.. synes egentlig ikke at håndbremsen hjalp så veldig mye jeg da.. fotbrett har jeg heller aldri savnet etter at jeg byttet til MB.

MB er også MYE penere å se på da! Ser ikke ut som et svært romskip på hjul...

• 5 måneder senere...

MB fordi den er finere. For meg sto det og mellom de to, og valgte til slutt MB pga design. Ikke angret ett sekund. Venninner som hadde TFK har knota fælt med glidelåsene... Og håndbrems har jeg ikke savnet. MB har en slags løkke du kan feste rundt hånda i nedoverbakke om man har behov for det... Når det gjelder fotbrettet har de aldri vært noe stress at det ikke kunne flyttes. Smurfen har sovet som en stein i vogna:-) Vurderer å kjøpe ny vogn til nestemann nå, men blir uansett ny MB! Bare fordi jeg har lyst på ny;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...