Gå til innhold

5 mnd og NEKTER å sove på dagtid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småtten er nå 5 mnd gammel og de siste to ukene blir han heeeelt hysterisk når han skal legge seg om dagen. Skriker for full hals bare eg prøver å legge han ned i armene mine eller i voggen/vognen og gir han smokken. Og han er stuuuptrøtt! Har prøvd å legge han både når han ikke er så veldig trøtt, litt trøtt, kjempetrøtt, og ingenting funker... Han kan skrike i opptil halavnnen time før han kanskje roer seg ned og sovner etter nesten 30 min etter at han ble rolig igjen...Han elsker å ligge på både rygg og mage ellers så tror ikke det er noen vondter eller låsninger.

På kvelden sovner han lett som bare det, men ikke på dagtid...

Han pleier også bare å sove 45 min (på sekundet) til vanlig, men de siste dagene sover han ikke mer enn 30 minutt, og trenger tydeligvis mer for han blir trøtt igjen etter en halvtime/time og da er det samme rulla igjen...

Noen tips til hva eg kan gjøre for å gjøre det lettere for stakkars lille småen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut og trille vogn og gå og gå til jenta sovnet var det som funket her da hun fikk trøbbel med å sove på dagen....

Skrevet

Pleier han å ligge på ryggen? Har du forsøkt å legge han på siden med ett sammenrullet teppe langs magen og det øverste benet oppå teppet? Alle mine tre har vært veldig glade i å sove på siden :)

Skrevet

Enig med mamsen;) Har du byttet til sportsvogn? Etter at jeg gjorde det kan jeg faktisk gå på tur med henne våken..har ryggen på det laveste hakket med lammeskinn i så hun får støtte overalt, og hun storkoser seg fordi det er så mye å se..så begynner plutselig øynene å rulle, hehe..

Første luren tar hun inne fordi jeg også vil sove, og da synger jeg én sang til henne om og om igjen mens jeg vugger henne til hun har roet seg..prøver å la henne sovne selv, men det er ikke alltid like lett..

Hun her liker å ha et teppe rundt hodet som hun kan gnikke ansiktet inn i når hun ligger på siden:)

Skrevet

Jeg opplever at de små sover såååå mye bedre i frisk luft. Det er også viktig å skille sovested; et sted på natten og et annet på dagen.

Min lille må også ha enten gulpekluten eller en myk bamse helt oppi ansiktet for å roe seg, og favorittstillingen er på siden.

Min førstemann hadde jeg samme problemet til, helt til jeg la han på soffan med pledd over....det viste seg at han bare ville ligge i fred :)

Det er ikke bestandig godt å si hvorfor ditt og hvorfor datt...men håper at kanskje noe av det jeg har fortalt kan fungere på din baby.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...