katrine5 Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Må syte litt... Er hoven nedentil. Trodde først det er bartholinitt (hoven venstre kjertel), men kjenner ingen kule. Noen andre?? Normalt? Sover dårlig/mindre på natta så blir en lang lur på sofaen etter middag... Ikke så lett på foten når husarbeid (vasking) skal utføres så deler det opp over flere dager. Likevel setter jeg pris på å få oppleve å være gravid og prøver og glede meg over dette underet, men av og til er det godt å få syte litt også... :-) Er forresen fullgåtte 34 uker i dag.
HB80 venter nr 2 Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Høres veldig kjent ut... Måtte spørre JM om dette med hovenhet og med en humoristisk vinkling på det så måtte hu si at dem kalte "nedentil" for Turid og at ho Turid får silikonlepper når man e gravid;-) Så var vist ganske vanlig, økt blodgjennomstrømning, økt væskemengde i kroppen ++ Mindre søvn er nok også helt vanlig, men ganskje kjedelig, skulle tro at kroppen fikk hvile mest mulig før en fødsel og kanskje måneder med lite søvn etter det... Men det er jo fint om du klare å hvile på ettermiddagen! Lykke til videre!
katrine5 Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2011 Takk! Er du også øm der det er hovent? Det er nemlig jeg. Kjennes akkurat ut som når jeg har hatt det som heter barholinitt (kjertelbetennelse).
Tuddeli Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg tror jeg har fått bartholinitt for første gang nå, det må selvsagt skje nå rett før fødsel (Er i uke 38) Kulen er veldig liten da, litt mindre enn en ert. Er dette noe man bør få gjort noe med nå? Litt ømt er det, men ikke spesielt plagsomt siden den er så liten.
katrine5 Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg hadde bartholinitt første gang for ett år siden og andre gang for en stund siden (mens gravid). Betennelsene gikk over av seg selv, men det kan gjøres noe med det hvis plagsomt og spesielt hvis det blir kronisk. Hos gynekolog og vissnok en hel enkel "operasjon".Prøv å google. Er selv usikker på om jeg skal kontakte lege og be om å bli henvist til gynekolog, men har litt lyst å vente til etter fødsel for å se om det skjer igjen. Tenker at kanskje graviditeten gjør kjertlene ekstra hissige og dermed betente, men det er bare gjetning fra min side. Vet ikke om graviditeten i seg selv er til hinder for å få gjort noe nå. Si ifra her om du finner ut noe mer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå