Velsemor Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Vi har en frisk og rask jente på 3 år. Når hun skal legge seg bruker vi å ligge ved siden av henne til hun sovner. Da kan hun bruke alt fra 10 minutter til 1 time og 30 minutter før hun sovner. Som regler mellom 10-20 miunutter. Hun sover fortsatt en liten lur i barnehagen på 20 minutter da vi starter dagen veldig tidlig (5.45). Hun legger seg ca kl 19.00. Vi burde ha endret rutiner tidligere, men så langt har dette fungert greit nok. Om 6 måneder kommer det en lillebror eller en lillesøster, så vi burde endre disse rutinene alt nå. Noen som har tips og råd?
lille sprelle Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Vi har valgt å være litt "strenge" nå pga det samme. Vi har sagt at mamma og pappa er i nærheten, men at vi har ting å gjøre. Vi sigger ved siden av henne i noen min hvor vi synger og slapper av og sier så natta. Det går veldig fint. I den alderen begynner de å bli bevisst på at det skjer ting også etter at de har lagt seg og kan også bli redde for at vi er "borte" når de ikke ser oss. Jeg har snakket med barnet mitt om dette og lovt at vi max er i postkassa eller garasjen når hun har lagt seg. Går vi ut i hagen, setter vi på babycallen så hun bare kan rope hvis det skulle være noe. Det ser ut til å ha hjulpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå