Gå til innhold

Tips til innredning av barnerom!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper vår første bolig. Rekker å flytte inn før termin. Har lyst å ordne barnerommet litt fint. Storebror skal endelig flytte ut av vårt rom, og tanken er at lillebror/søster skal dele rom med ham etter hvert. Ikke så veldig stort rom, men plass til to senger + litt til. Er lyse vegger som jeg ikke har lyst å male. Vil ha kjønnsnøytralt rom, for jeg tror at neste blir jente. Blir 2 år mellom barna. Økonomien er litt stram, så kan ikke unne oss veldig dyre saker. Hvordan fungerer slike wallstickers? Blir det merker etter dem, og hvordan fester man dem?

Alle tips mottas med takk, da jeg ikke er så flink med sånt. Gleder meg til å endelig bygge vårt eget rede!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Vet ikke om jeg har noe særlig råd å komme med, men kan jo fortelle kort hva vi har gjort her =)

Vi har også ganske stram økonomi og har tatt det relativt "pent" i innredning av barnerom. Måtte lage til nytt nå som pode nr 3 er på vei ;) Veslemor og Lille Spire skal dele rom, og det blir 1,5 år mellom dem. På rommet dems har vi plass til et garderobeskap (tar over vårt) som er 2x75cm+50cm. To sprinkelsenger (ene er vår etter junior og den andre er lånt/arvet etter søsteren min sine små). Mellom de to sprinkelsengene har vi en Ikea Expedit bokhylle som fungerer som nattbord med plass til gulpe-/kosekluter og nattlampe, lampe og diverse annet praktisk i de 4 hyllerommene. Billig hylle ;) Og dernest investerte vi i en "ammestol" med fotskammel på Ikea, en Poäng stol (den kan fåes i forskjellige prisklasser utifra hva slags farge man ønsker den i, men like god å sitte i uansett!) God å sitte å gynge i for å lulle babyen også :) Har også en mindre Billy bokhylle på rommet, med barnebøker og bamser i. Som en bonus til meg selv og de to små så kostet jeg på meg en krakk/benk fra Åhlens som er bare SÅ fin og passer perfekt inn på barnerommet. Har brukt nesten alle farger, rene og klare farger. Krakken er flerfarget/mønstret, stolen har rødt stoff, pyntepute med masse farger (Ikea), Nattbordslampe rød og hvit-stripet. Gardiner fra Ikea (den med sommerfugler og jordbær mønster).

Fikk tak i wallstickers på en barnebutikk (tror den heter sprell, på Jessheim). Greiner med sommerfugler, kolibrier og øyenstikkere i mange fine farger. Rett og slett ganske enkelt rom, men blir ganske til slutt med små detaljer og fargene som går igjen. Har forresten kjøpt en sånn supersøt mini stumtjener (til barn) på Åhlens! Og knagger i lekebutikk som matcher den.

Ellers har rommet eggehvite vegger og beinhvite lister. (Ganske kjønnsnøytalt for vet ikke om det kommer en prins eller ei prinsesse til). Jo, og har kjøpt sånne små hvite bildehyller på Ikea som skal henge over sengene og en over hylla. Til bilder og bøker og annet som kan pynte opp med farger :) På gulvet har jeg tepper fra Veslemor sitt rom (ikea) og et nytt "bondegårds"-teppe med litt mer "guttete" farger også :)

De Wall-stickersene var ganske enkle å feste, de jeg brukte i hvert fall =) Klippet de fra hverandre (alle merkene var på et stort ark). Og de føyet seg fint uten å lage luftbobler da jeg strøk de ut, alene, med bare hendene. Brukte genseren og handa å stryke det godt på plass etterpå. Og ikke noe problem å løsne det da jeg ville forandre litt. Dro det pent og forsiktig av og den nymalte døra var like hel og "fin"(den døra er egentlig grell, selv nymalt, så derfor jeg pyntet den med stickers ;) hehe)

Lykke til i hvert fall og kos dere med innredning av barnerom ;)

Skrevet

eller... kort og kort... ;) Ble visst mer enn langt nok likevel...

Skrevet

Takk for langt og utfyllende svar! Det setter jeg pris på. Gleder meg til å komme igang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...