Mandragora Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Eller har dere seng på deres eget soverom første tiden? Vi har satt barneseng inne hos oss, men har kjempelyst til å ordne barnerom også. Har ett "gjesterom" som blir brukt av familie som kommer langveis fra titt og ofte, som jeg gjerne skulle innredet til barnerom. Vurderer og bytte ut dobbeltseng med sovesofa og få det ferdig innredet nå, selv om vi strengt tatt ikke behøver å ha det klart før om et års tid. Da får utbygging av loft bli et tema til gjesterom. Hører om så mange som har barnerommet stående ferdig til babyen er her
LeMaRa Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Vi driver å og gjør i stand nytt barnerom nå. Hadde et til Vesla som hun brukte fra hun var 14 dager gammel. (skal sies at jeg sov på "gjestesenga" inne hos henne første 2 mnd. Veslemor sov ikke noe godt i senga sammen med oss begge, ei heller i samme rom som sin snorkende far Hadde rommet hennes klart en liten stund før hun kom til. Vi hadde da gjort om gjesterommet til barnerom. Nå er det en til på vei og vi må bytte rom med Veslemor så begge unga får plass. I hvert fall etterhvert. Kan nok hende den lille blir inne hos oss den de første ukene. Har planer om å lage en egen versjon av babybay som får plass mellom senga og veggen og som har plass til DRY kid ammemadrass så jeg kan slippe å ut av senga hver gang det er ammetid på natta... Håper det fungerer som jeg har sett for meg Har et vennepar som har klart seg fint uten eget barnerom så langt, og de har ei på samme alder som vår, 1,5 år. Der har veslejenta sovet i senga sammen med foreldrene hele tiden og de trives med det. Med junior i huset kunne jeg sovne med han i senga og sove slik mellom amminger, men med Veslemor var jeg veldig glad for å kunne flytte henne over på eget rom (selv om jeg flytta litt etter). Er nok ganske individuelt også med tanke på hva de små trives med, ikke bare oss voksne Håper på litt kos og samsoving med denne som er på vei nå, men kanskje er h*n lik sin storesøster og ender på det nye barnerommet med henne etter noen dagers prøving Vi skal i hvert fall ha rommet klart før fødsel så vi slipper å ha 2 unger på lille rommet vårt
Atterengang Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Hei:) Her er iallefall barnerommet klart Helt ferdig med lampe og teppe blir det på fredag MEN, det er jo faktisk ikke nødvendig, for babyn skal jo sove hos oss i førsten. Men er jo deilig at det er på plass allerede, så slipper vi og styre med det i barseltiden:) Har ikke plass til stellebord på badet, så måtte uansett ha stelleplassen klar
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Nei, vi kommer ikke til å ha babyen på eget rom før minst 6 mnd.... Storebror har i dag det minste rommet og skal flytte ned til det som er gjesterom i dag når babyen skal få eget rom. Han gleder seg masse til det og får jo mye større rom.. Men problemet er bare at da har vi kun igjen et bittelite gjesterom i kjelleren og vi har ofte besøk fra langt vekk =) Men det får bare gå, viktigeste er jo ungene våre, så får gjestene bare sove der det blir plass =) =)
septemberpiken Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Nei, på ingen måte! Nå er det kanskje litt spesielt for vår del, siden vi driver og bygger ut, og ikke har noe rom som *kan* bli klart, men hadde uansett ikke hatt det. Baby skal sove hos oss den første tiden uansett, og jeg har tenkt til å kose meg med å sette i stand rommet mens jeg er i permisjon.
Mandragora Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2011 nei,man trenger jo strengt tatt ikke rom til babyen når de er så små, egentlig ingen hast, bare veeldig koselig å ha et eget rom med alt utstyret og klærne med èn gang Tenker vi drøyer det litt, som skrevet over - kose seg med å ordne istand mens man har permisjon
*desemberbaby* Skrevet 27. oktober 2011 #7 Skrevet 27. oktober 2011 Babyrommet er helt ferdig :-) Og både samboer og jeg har kost oss med å gjøre det i stand! Vi har stellebord inne på babyrommet, da badet vårt ikke har plass til stellebord. :-)
*Miss Flua* Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Vi har det som dere, Mandragora. Gjesterommet skal bli barnerom, men det blir brukt mye til blandt annet min familie som bor 20 mil unna. Og jeg tror ikke det blir brukt noe mindre når lillegutt kommer Men vi har ikke noen annen plass vi kan innrede som gjesterom da..derfor får barnerommet vente litt, selv om jeg har sååå lyst til å gjøre det klart og vet akkurat hva jeg skal gjøre!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 27. oktober 2011 #9 Skrevet 27. oktober 2011 Vi har et rom som skal bli lillegutt sitt, men har så masse på programmet en god stund framover, så blir nok ikke pusset opp på en god stund. Nettopp ferdig med påbygg, så mye som skal på plass ennå. Uansett kommer han nok til å bo på rom med oss ihvertfall i et halvt år. Skal bli deilig uansett å ikke ha han boende like lenge som storebror, han var der i 2 år! Men det var kun pga plassproblemer..
Lollo83 <3 Skrevet 27. oktober 2011 #10 Skrevet 27. oktober 2011 Holder på å rydde til barnerommet. Det har vært mitt kontor tidligere, så det er stappfullt av mine ting. Jeg har begynt å få orden og er egentlig nesten ferdig med å tømme rommet, men det må males og så må jeg få ut pianoet mitt som også står der inne. Har ikke så hast med pianoet enda, for babyen kommer til å ligge på vårt soverom i begynnelsen. Men jeg synes det er greit å ha et rom hvor vi kan alle tingene hennes (det er hvertfall ikke plass til alle klærene hennes på vårt soverom som har knapt plass til våre klær) og hvor jeg kan snike meg bort for å amme o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå