Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Vi bruker å lage fløtesaus og hjemmelaget potetmos. Har også brokkoli og tyttebær til.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg lager hjemmelaget brunsaus som jeg har kjøttbollene i, gir et oppkok. Som tilbehør har jeg hjemmelaget potetmos med en smørklatt, en fløteskvett, litt muskatnøtt, salt og pepper i. Har også grønnsaksblanding og rørt tyttebær til. Godt og enkelt. Hender også jeg lager kjøttbollene fra bunnen av, men ikke hver gang. Et tips i en travel hverdag er å kjøpe Noras potetstappe i frysedisken som man koker opp med melk og tilsetter salt/ krydder etter smak, da er det ekstra kjapt å lage potetstappe.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Brun saus, potetmos og tyttebær. Lag sausen og slipp kjøttbollene oppi og la de bli varme på den måten. Hjemmelaget potetmos.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Bruker ofte standardvarianten som de fleste her, men svenske kjøttboller funker også bra med pasta og tomatsaus. Varmer bollene i stekepanna (eller i ovnen hvis jeg lager mye) mens pastaen koker, tilsetter ferdig saus fra toro/dolmio eller hvem det nå er; resultatet er den raskeste middagen jeg kan servere her i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå