Gå til innhold

Spennende dette med navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så utrolig spennende dette med navn, har dere alle bestemt dere? Å hva blir det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har enda ikke funnet noen navn vi da.. så det er ikke godt å si hva vi ender opp med =)

Det er faktisk det eneste jeg ikke stresser med =) navnet kommer når vi ser babyen (vi har ikke hatt ett klart navn på de andre heller) Vi har kanskje 2-3 mulige alternativer, men vi får ta det som det kommer tenker jeg =)

Skrevet

Ja, det er det... Tenker på Lily til vår lille jente, men må nesten se henne først... Du da?

Skrevet

Vi hadde bestemt oss for å vente med navn til etter at babyen var født, men plutselig går vi og kaller han Mikkel, så det er mulig vi ender opp med det!

Vi bør ha et navn som passer flere kulturer (den norske og den inutiske) siden barnet blir delvis norsk og delvis inuit (eskimo). Mikkel er et navn som passer både i Norge og min manns hjemland, samt at han har en slektning som heter Mikkel... Og så liker jeg navnet :-)

Skrevet

Vi tror vi kommer til å gå for Emrik og så et mellomnavn etter oldefaren min. :) men vil også se ungen først! =)

Skrevet

Vi får en Noel...

Skrevet

Til slutt har vi bestemt oss for Michelle

Skrevet

Vi har nok landet på Ilja Christiane hvis det er jente, eller Trym Mathias hvis det er gutt =)

I

Skrevet

Vi har ikke bestemt oss for navn, klarer knapt å enes om noen forslag i det hele tatt... men vi har ett forslag vi begge kan leve med, og det navnet er allerede nevnt av noen andre i denne tråden. Forrigemann fikk også et navn som økte masse i popularitet det året hun ble født, men samme kan det jo være. Navnet holdes uansett helt hemmelig til etter fødselen... vi vil være sikre på at det passer til den babyen som kommer ut også.

Skrevet

Her blir det Frida :)

Skrevet

Her blir det enten Emrik August eller Colin :) Tror vi må se han før vi bestemmer oss...

Skrevet

Jeg begynner å bli litt stresset siden mannen ikke synes noen av mine forslag er aktuelle, og han har kun ett forslag og det liker ikke jeg. Jeg vil ikke bestemme navn før vi har møtt han, men orker ikke presset av å måtte finne et navn etter han er født og folk begynner å mase. Vil så gjerne ha et par alternativer.

Skrevet

Vi har bestemt oss for å kalle lillepia for Aurora. Synes det er litt dumt at navnet er blitt så populært i det siste, men jeg har likt navnet helt siden jeg var liten (mamma leste bøkene om Aurora av Anne Cath. Vestly til meg), så da blir det det uansett.

Så nå håper jeg bare at hun passer til navnet. Vi får se når hun kommer ut.

Skrevet

Rikke Marlen :) Storesøster heter Ronja Emilie :)

Skrevet

Vår lille jente skal hete Oda Marie... :o)

Skrevet

Vår prinsesse skal hete Selma.

Er jammen vanskelig dette med navn, føler aldri noen navn er fine nok til det underet som kommer! Men vi tror at det blir perfekt! :) Vi hadde bestemt oss før den ordinære UL da hadde vi et jentenavn og et guttenavn, og når legen sa at det var jente var det ingen tvil :)

Skrevet

Her blir det muligens Anne (oppkalt etter hennes oldemor), men må se tulla før vi bestemmer oss helt:) Forrige gang var gutten navnløs i litt over en uke før vi bestemte oss for et helt annet navn enn de vi hadde tenkt på:)

Skrevet

vi stresset lenge med navn.. Etter UL bestemte faren i huset Robin, og vi ble fortrolig med det.. Men plutselig ville han ikke ha det, og da fant vi navnet Fabian... Storebror heter Sebastian, også blir det Fabian...

Skrevet

Vi klarer liksom ikke å diskutere navn uten at det blir bare tull! Vi begynner seriøst, men så ender vi alltid opp med å foreslå navn som vi ikke liker, som vi synes er morsomme! Sånn hadde vi det da vi skulle finne navn til storesøster også. Da fant vi et alternativ tidlig og klarte aldri å komme opp med flere forslag, enda vi hadde bestemt at navnet ikke var bestemt før hun ble født. Sånn er det denne gangen også. Vi har et alternativ og jeg tror egentlig at det blir det navnet. Men også denne gangen er ikke navnet bestemt før etter hun blir født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...