En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg hadde en veldig dramatisk fødsel (hasteks) med nr 1. Han hadde 30 cm lang navlestreng som i tillegg var surra rundt halsen, og vi fryktet oksygenmangel pga ingen aktivitet osv. Jeg er så redd det samme skal skje igjen. Han hadde aldri overlevd en vaginal fødsel, for han kom rett og slett ikke lenger ned enn det han allerede var (kom aldri i fødsel). Ingen kan love meg at det ikke skjer igjen, for navlestrenger kan ikke måles. Jeg vil nødig oppleve et slikt hasteks igjen, det gav meg traumer i lang tid etterpå, og jeg sleit en del med dette. En annen ting jeg gruer meg for, er bekkenløsningsplagene under en vaginal fødsel.. hvis man ikke kan f.eks ligger på rygg med beina fra hverandre engang pga smertene, hvordan blir det da å føde? I tillegg klarer jeg nesten ikke å løfte det ene beinet (må hjelpe det opp). Å gå, og stå går ganske greit. Hva mener dere jeg bør gjøre? Er jo ikke sikkert jeg ville fått innvilget et ks til heller, men jeg er så redd det skal gå galt med nr 2, og at jeg vil få et enda verre smertehelvete pga bekkenløsningen..
TPK Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Det er jo mange som føder stående, så det er ikke sikkert bekkenløsningen trenger å bli en sak i det hele tatt. Men hvis du har traumer og frykt etter sist opplevelse, tror jeg nok du vil få innvilget ks. Men du må kanskje "mase" litt og forklare veldig hvor redd du er.
idagravida Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Min historie er veldig lik din. Sliter med traumer etter min første fødsel. Jeg tok rett og slett kontakt med fødestedet og ville ha en samtale ang tidligere fødsel og hvilke alternativer jeg har denne gang. Og ikke minst; spør hva de kan gjøre for at du skal få en fin opplevelse uten å være redd. Selv fikk jeg satt opp to samtaler, og har allerede vært på en. Ei hyggelig dame forklarte hvilke muligheter jeg hadde, hun forstod meg og lot meg snakke om min tidligere fødsel. Anbefaler det! Lykke til! Ingen skal gå og være redd for fødsel på den måten!
clarice_starling Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Hei Hvis du er så usikker, og har så mye traumer, så ville jeg uansett bedt om KS... og om forrige satt fast ville jeg ikke tatt sjangser. Vi lever i Norge i 2011, og trenger ikke ta så store sjangser i barnefødsler som de måtte før i tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå